[OT] Pascal ma 50 rokov

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Březen 3 19:34:11 CET 2021

Přijde mi to stručné i když matematikovi by se to moc nezdálo, protože v
počítači operace např. nad množinou float či double přísně vzato
definici grupy ani tělesa nesplňují, nicméně přibližně to tak používáme,
protože to jinak neumíme a v praxi to stačí, pokud jsme si vědomi tt.
nepřesností.
Jde o to, že pojmy jako grupa, těleso, množina lze používat i když
neznáme všechny jejich vlastnosti, stačí znát pár axiomů a jejich
vzájemné propojení do definice. Byla doba, kdy se množiny jako základ
matematiky učily už na základní škole i když logická výstavba teorie
množin obsahuje určité trhliny. Ale dá se s tím v praxi žít a málokdo se
bude trápit zda platí axiom výběru či jeho negace.
Mně se prostě ta výstavba algebry pomocí grup líbí, protože má
hierarchickou strukturu a proto se lépe pamatuje.

Mrazík