RE: [OT] Lokalizace kočky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 3 13:55:33 CET 2021

Variantu 1 jsem v podstatě zavrhnul jako moc hitech, hned jak jsem to začal psát:-) Ale nakonec jsem dospěl k závěru, že by to nemuselo bejt složitý. Základem je „hloupej“ přijímací modul, kterýmu se předřadí splitter s nastavitelnou fází. Výchozí stav je normální příjem na 1 anténu. Po zachycení signálu počkat do začátku nového signálu a v jeho průběhu projet fázi a na nějaký řadě LED indikovat úhly, kde signál byl. Nějakej takovej splitter jsem při hledání něčeho jiného našel, ale nevím jak to najít normálně. Tohle by ale mohl poradit některý ze zdejších radioamatérů.

PH

Od: Pavel Kratochvíl
Ano, kdo má kočku, ví o co jde. Výcvik není možný, dělá jen co sama chce.
Obě navržená technická řešení nevypadají špatně, 1 to bych asi sám nedal (nebyl by nějaký bližší popis?), ale 2 asi ano. Až se budu chystat k odjezdu, zapnu vysílač nějakého signálu. Kočka bude mít na obojku přijímač, který se bude kvůli spotřebě probouzet třeba jednou za 5 minut. Když přijme signál, začne vyluzovat nějaký tón a já tu mrchu budu moct najít.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
Kočka je každá jiná. Někdy jsou rozdíly větší, někdy menší.
Co mají hodně společné je, že když si něco umanou, tak na tom hodně trvají a jsou ochotné pro to trpět, či trpění riskovat. Takže trpět trochu hladu kvůli neodjezdu není problém:-) Psovi se dají dát léky do jídla, kočka je ochotná kvůli tomu víc dní nejíst…

A ta moje nedávno byla 8 hodin na parapetu při 0°C, protože jsem si myslel, že když není na okně, tak už je doma a zavřel jsem. Nepoučila se a druhý den jsem měl otevřeno půl hodiny než se vrátila. Došla až na druhý konec u sousedního vchodu. Přešlo jí to teprve předevčírem, to spadla, nezvládla couvání … dopad byl docela rána:-) Spadla na bok, ale hned se zvedla a šla čekat ke vchodu. Plná funkčnost obnovena za půl dne:-)

K původnímu dotazu: Napadají mě 2 možnosti:
1. Nějakej jednoduchej bazmeg, co jednou za x desítek sekund vyšle pulz na 860 MHz, nebo 2,4 GHz. Bohužel pak bude složitej přijímač se 2 anténama a vyhodnocením fáze, kterej ukáže směr.
2. Na kočce pípadlo, který jednou za X desítek s pustí na chvíli přijímač a když se dočká spouštěcího signálu, začne hlasitě pípat. Otázka je, jestli a za jak dlouho kočku napadne, že je potřeba se schovat dál:-)

PH

Od: ajtservis
a to nereaguje ani na nejake prikazy pres zradlo/odmenu ?
sestra mela mega_chlupatou potvoru, co se skoro nehejbala, ale stacilo
zachrastit pytlikem s nejakejma granulema a hrabala i do zatacky :-).
babicka mela taky vycepovany kocky na zavolani, ale bylo to vetsinouv,
ze jako bude zradlo.
tomik.