Re: [OT] Lokalizace kočky

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Středa Březen 3 13:55:32 CET 2021

Zdravim,

nad necim podobnym jsem uz uvazoval (ale z jineho duvodu).
Dosel jsem k nazoru, ze by bylo nejlepsi (nejzajimavejsi) vybudovat 'lokalni sit sledovacich stanic',
co by sledovaly nejaky, vicemene pasivni, odpovidac.
Neco na obraceny zpusob radioamaterskeho systemu lovu na lisku :)
Tedy kazda stanice by posilala zpatky do 'ridici jednotky' info o sile signalu sledovaneho objektu a podle toho
(omoci primitivni triangiulace) by se dalo aspon priblizne urcit polohu.
Uz jsem mel namyslenou i krabicku, na ktere by byl maly oled displej ve stylu radaru - neco jak ve vetrelcich :-D

Vyhoda: sledovaci stanice muzou byt napajeny vetsi baterii s delsi vydrzi, nez maly sledovany objekt.

Jsem puvodne planoval RFID, pak neco jako odpovidac na 433MHz
na knoflikovou baterku, pri pingu cca 1/min by to vydrzelo fungovat par dnu - vikend urcite.
Posledni vec, co jsem studoval, byl nejaky BT tracker - ale pak to cele ztratilo u mne vyznam.

 :)

--------------------------
Sam
--------------------------

Sent: Wednesday, March 03, 2021 at 12:54 PM
From: "Pavel Kratochvíl" <kratochvil na seznam.cz>
To: "hw-list" <hw-list na list.hw.cz>
Subject: [OT] Lokalizace kočky
Zdravím,
máme v bytě čtyřnohou kočku domácí a tu, když je hezky, bereme s sebou na chatu (teď zrovna teda né, protože máme lockdown, ale třeba se to jednou uvolní). Na chatě chodí volně po okolí, ale dost si nás hlídá, takže o ní máme přehled. Jedinou výjimkou je, když chceme odjet. Ta mrcha to nějak vytuší, někam se schová a odjezd se nekoná. Takže potupně čekáme až dostane v noci hlad a přijde se nažrat.
Potřeboval bych něco, čím bych jí mohl v takové situaci najít.
Předpokládám, že nikdy není dál než 100 metrů od chaty. Koukal jsem na různé bluetooth přívěsky, nebo GPS trackery, ale moc nadšený z toho nejsem. Bluetooth má mizerný dosah, GPS nebude fungovat, když zaleze do nějaké stodoly. Navíc bych potřeboval, aby to bylo malé a abych nemusel baterku nabíjet nebo měnit každý den. Kočka má obojek. Na zavolání samozřejmě nepřijde, jen se utvrdí v tom, že jí hledáme a nevyleze.

Máte někdo nějaký nápad, jak by se to dalo řešit? Nebo nějakou praktickou zkušenost?

Děkuji
Pavel_______________________________________________ HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz[http://www.HW.cz] Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list[http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list]