[OT] Pascal ma 50 rokov

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Březen 2 21:25:22 CET 2021

Tohle jsem na mysli zrovna neměl, to není celkem problém. Spíš mi šlo
například o konstrukci, která v clang vede na některou z funkcí
https://releases.llvm.org/3.7.0/tools/clang/docs/LanguageExtensions.html#multiprecision-arithmetic-builtins
které ovšem nejsou v gcc. On to vlastně ani ten clang neřeší, předhodí
to LLVM a teprve pak se to nějak překládá do assembleru příslušné
architektury. Přitom to není žádná obludnost - tohle musí umět každý
procesor aby vůbec mohl něco počítat v celočíselné aritmetice, takže si
myslím, že by to snad mohlo být řešitelné na úrovni jazyka. Jak se to
správně řeší v gcc netuším, zřejmě na to nějaká intrinzická funkce bude,
ale nenašel jsem jí.

Mrazík