RE: nano až mikro Ampérmetr

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Březen 2 16:53:28 CET 2021

Ono se to dá měřit na více rozsazích zároveň, v tom bych problém neviděl. Hlavní zábava je aby to bylo dost rychlý. Měřit nA rychlým opěrákem, kterej má vstupní proud spíš řádově větší, …

A aby byl výsledek relevantní tak změřit při více napětích, jak by se baterka měla vybíjet.

Nakonec z toho stejně vyjde nejlíp ten kondík, tam se všechno rovnou správně naintegruje. Pak jen odečíst samovybíjení, ale lepší použít takovej, co ho má zanedbatelný.

PH

Od: gatilo
 Jako obyčejně, je to o tom, jakých parametrů chcete
 dosáhnou. Lepší parametry = nutnost lepších součástek.
 Pro měření proudů >= 10nA s chybou <= 5% by měl stačit
 libovolný JFET / CMOS OZ, třeba i TL081, TLC72 atd.
 Jako potenciální problém, bych vyděl, případný požadavek na
 velký dynamický rozsah, např. 50nA v klidu, 150mA aktiv.
 IMHO, v rámci jednoduché konstrukce, řešitelné jen
 přepínáním rozsahů.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz