[OT] Pascal ma 50 rokov

Jiří Reček recek.jiri na quick.cz
Úterý Březen 2 16:52:49 CET 2021

Můj počáteční jazyk byl fortran, turbo-pascal potom na PC. Naučily mne typy
proměnných.
V C už na ty typy nemusíš dávat takový pozor, takže programy fungují, ale
občas ne. - to když něco přeteče.. :-)

Jirka

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Sent: Tuesday, March 02, 2021 4:43 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Pascal ma 50 rokov

Zajímavé, jak se podobná životní zkušenost na různých lidech projeví různé.
Já jsem taky začal na Algolu (velmi krátce) a pak na Pascalu.
Ale když jsem se potom později potkal s C, tak už nechci nikdy jinak.

Dneska když vidím nějaký jazyk, který používá "begin" a "end", tak mám
velké problémy se přes tuto (podle mě nesmyslnou) syntax přenést.
Až mě to dost omezuje, protože už jsem třeba několikrát začal, a pak
zase brzy vzdal, studium VHDL.

Když vidím něco, co se byť i jen vzhledově podobá Pascalu, tak se ve
mě vzedmout silné záporné emoce. To je zřejmě to, čemu se dneska
moderně říká "předsudečná nenávist".

PL