Re: Náhrada MAA550

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Březen 2 16:51:06 CET 2021

Nemám to vyzkoušené, ale alespoň jsem to zkusil odsimulovat. Blokovací
kondenzátor C1 je úmyslně malý, aby bylo na vstupu dostatečné zvlnění.
V2 je tam pro měření proudu (na simulaci ICC v mA), C2 není úplně
nezbytný, ale potlačí zvlnění - vcelku je to jediné s čím by snad bylo
potřeba trochu laborovat. Samotná náhrada toho MAA550 je v modrém
obdélníku, zbytek je tam aby to šlo nějak simulovat. Nevím jak je to
zapojeno v původním schematu, ale obvodem by nemělo procházet víc jak
10mA, pak to v pohodě snese i SOT23 pouzdro. TL431 je band-gap
reference, měla by být rozhodně stabilnější než ta MAA550, pořád se
používá a seženete jí za pětikorunu.

Mrazík