[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Aleš Novák alesh.novak na email.cz
Pondělí Březen 1 14:51:15 CET 2021


Mám ji teprve rok a půl, takže servis nebyl zatím žádný. První návštěva je po dvou letech.

Vzhledem k velmi krátkým pojížďkám po městě kdy klimatizace ani nestačí snížit výkon po vychlazení nebo vytopení
mám spotřebu i přes 20 kWh/100 km. Na jaře nebo na podzim, kdy klimatizace moc práce nemá se dostanu i na 12 kWh/100 km.
Takže dojezd 300 km by neměl být problém s akumulátorem 43 kWh. Ale jak říkám, moje ježdění je v řádu jednotek kilometrů
po městě a nejbližším okolí, žádnou delší trasu jsem ještě neabsolvoval.

Dobíjím doma v garáži z 230 V přes elektroměr do zásuvky, takže spotřeba je včetně účinnosti nabíječky a akumulátoru.

Když teď stálo auto delší dobu bez pohybu, tak jsem kontroloval pokles energie v akumulátoru a vyšlo mně vybíjení výkonem
asi 1,5 W, což je až neuvěřitelný výsledek a těžko říct, jestli správný. Odhad je podle ukazatele zbývající energie,
který klesal rychlostí jedno procento za necelé dva týdny.

Chybí mně tam informace o aktuálním výkonu jdoucím z nebo do baterie. Něco jako jsem měl na vojně v UAZu, kde byl
ampérmetr s nulou uprostřed a ukazoval vše kromě startéru. Tady to sice ukazuje aktuální spotřebu ale je přepočtená na
jednotku kWh/100 km a je to jen spotřeba motoru bez dalších spotřebičů. Jaký výkon jde právě do nebo z baterie to
zobrazit neumí.

S pozdravem
Aleš

Dobrý den,
pondělí 1. března 2021, 13:15:41, napsal jste:

PK> BMW i3? Jaký máte reálný dojezd? A co servis, jak je to náročné?

PK> P.K.

PK> po 1. 3. 2021 v 12:40 odesílatel Aleš Novák <alesh.novak na email.cz> napsal:
>>
>> Hezký den,
>>
>> Nevím jak u jiných aut ale u mojí i3 se od nějaké úrovně rekuperace brzdová světla rozsvítí.
>>
>> Mimochodem, v jiných autech se musí pro úplné zastavení "dobržďovat"? Když sundám nohu z plynu, tak auto zpomaluje až do
>> úplného  zastavení. Vůbec brzdu nepoužiju za celou cestu. Jen pro zapnutí stroje a volbu směru musí být stisknutá, jinak
>> ji  kromě  nouzových  případů vůbec nepoužívám. Nějak si nedovedu představit, že by mně auto samo od sebe ujíždělo, když
>> nemám nohu na plynu.
>>
>> Jinak  vychladit  nebo  vyhřát auto před nastoupením je docela návykové. Než odejdu z práce, zapnu mobilem klimatizaci a
>> než dojdu k autu (asi 5 minut), je v něm už docela příjemně.






Další informace o konferenci Hw-list