[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 1 12:54:55 CET 2021


Aha, dobrá informace, díky. Můj diesel s automatem se při brždění motorem 
brzdovkami neobtěžuje, už jsem se setkal s tím, že za mnou delší dobu 
jedoucí řidič to psychicky neunesl, tak mne zajímalo, jestli se to u elektra 
řeší, když je to vlastně základní způsob brždění (já jezdím dědkovsky a 
brzdu používám, až když je potřeba, i servisák mi trochu nadával, že by bylo 
docela fajn brzdy občas rozhýbávat :)

A jinak když sundám nohu z plynu, tak automat jede zhruba rychlostí chůze. 
Ale vás asi zajímala elektroauta.

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "Aleš Novák" <alesh.novak na email.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, March 01, 2021 12:40 PM
Subject: Re: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?


> Hezký den,
>
> Nevím jak u jiných aut ale u mojí i3 se od nějaké úrovně rekuperace 
> brzdová světla rozsvítí.
>
> Mimochodem, v jiných autech se musí pro úplné zastavení "dobržďovat"? Když 
> sundám nohu z plynu, tak auto zpomaluje až do
> úplného  zastavení. Vůbec brzdu nepoužiju za celou cestu. Jen pro zapnutí 
> stroje a volbu směru musí být stisknutá, jinak
> ji  kromě  nouzových  případů vůbec nepoužívám. Nějak si nedovedu 
> představit, že by mně auto samo od sebe ujíždělo, když
> nemám nohu na plynu.
>
> Jinak  vychladit  nebo  vyhřát auto před nastoupením je docela návykové. 
> Než odejdu z práce, zapnu mobilem klimatizaci a
> než dojdu k autu (asi 5 minut), je v něm už docela příjemně.
>
> Dobrý den,
> pondělí 1. března 2021, 12:05:01, napsal jste:
>
> PK> Mimochodem - to musí být hrozně fajn v provozu, brzdit "potichu- 
> rekuperací. Nebo se při tom rozsvítí brzdovky?
>
> PK> Pavel Kutina
>
> PK> -----Original Message-----
> PK> From: DeeJay <deejay na email.cz>
> PK> To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
> PK> Sent: po, 01 bře 2021 12:01
> PK> Subject: RE: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
>
> PK> Ahoj, máme Konu s 3f nabíječkou 11kW
>
> PK> Jezdí s tím manželka cca 80km denně, nabíjíme obvykle v práci do 80%, 
> nabíječku mám i doma bez speciálního tarifu
> PK> (nechce se mi předělávat rozvaděč i když na to časem dojde)
> PK> Pokud mohu, auto si také vezmu - od prázdnin máme najeto cca 16tkm (za 
> garančku si Hnujdaj vzal 5tisíc za nic :-(
> PK> Rychlo nabíječky u cest obvykle nepoužíváme, nejezdíme víc než 400km 
> na zátah.
> PK> Je to malé svižné autíčko nízkým těžištěm, které natrhne prdel 
> nejednomu "vytuněnému" Golfu nebo Oktávce.
> PK> Měl jsem strach jak si na to manželka zvykne, ale bylo to jako by 
> obula vlastní boty a myslím, že by už neměnila -
> PK> rekuperace nastavená na max. auto se v podstatě ovládá plynem, akorát 
> na křižovatce se musí dobrzdit, nebo použít
> PK> levé pádlo a auto úplně zastaví. V zimě samozřejmě bojujete s dojezdem 
> víc, na baterce se to podepíše, ale vzhledem
> PK> k tomu, že nevyužíváme maximálního dojezdu tak to zase moc nevadí.
>
> PK> Fajn je ovládání auta přes appku - nahřátí, chlazení atd... funguje 
> to, ale poněkud kostrbatě, appka je pomalá
> PK> ovládání šílené. Můžete sice zapnout topení, ohřát okna a volant, ale 
> nemůžete ohřát sedadla a co si budeme říkat,
> PK> kůže studí do zadku i když je v autě teplo. Zapnout si to musíte ručně 
> až nasednete. Rovněž doba topení chlazené je
> PK> omezena na několik minut, takže to musíte zapnout několikrát po sobě - 
> některé nelogičnosti prostě nepochopíte,
> PK> namátkou jen natrvalo zapnuté hlídání v pruzích, takže to tahá za 
> volant, musí se vypnout pokaždé po nastartování.
> PK> Levný plastový vnitřek byste rovněž u auta s cenovkou na 1M zrovna 
> nečekali - ano je to proto, že vychází z levné
> PK> spalovací Kony. Nicméně myslím, že už je to zase o trochu dál a nový 
> Ionic 5 bude super.
>
> PK> Jezdím rád jak dýzlovým Passatem tak elektrickou Konou - ale jako u 
> všeho jsou na světe 2 tábory lidí, kteří by si
> PK> navzájem nejraději vyškrábali oči :-) Však to znáte, větší hnus než 
> dýzl není - smrdí to, kouří, rakovina všude,
> PK> zabíjí to koťátka, všichni umřeme vs. hned to shoří, nikam to 
> nedojede, výfuk to má v Prunéřově, nedá se to uhasit a všichni umřeme.
>
> PK> Dále na mám na firmě elektrickou dodávku od Nissanu - to se s Konou 
> nedá srovnat, jak nabíjením - pouze 1f, tak
> PK> dojezdem či výkonem ale máme ji 2roky, kolegové na to pi*ovali. Ale 
> nakonec jezdí každý den těch 100km
>
> PK> Nakonec kolega provozuje Teslu Model 3 - hele není to špatné, ale moje 
> nové auto bude dýzlová V6 :-)
>
> PK> Vše má své pro a proti, když bych nebral v potaz cenu tak pro člověka 
> který má kde dobíjet a parkovat je elektrické
> PK> auto dobrá volba, pro člověka ze sídláku, který nemá ani kde 
> zaparkovat je to naprd.
>
> PK> Jara
>
>
>
>
> PK> -----Original Message-----
> PK> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel 
> Kadečka
> PK> Sent: Friday, February 26, 2021 12:38 PM
> PK> To: HW-news
> PK> Subject: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
>
> PK> Přátelé,
>
> PK> máte někdo elektrické auto? Podělte se o zkušenosti z provozu.
>
> PK> (Jinak nechci aby se to zvrhlo v nějaký flamewar, prostě mě to jen
> PK> zajímá, nikoho s elektroautem neznám.)
>
> PK> Díky.
>
> PK> Pavel Kadečka.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 



Další informace o konferenci Hw-list