[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 1 12:05:01 CET 2021

Mimochodem - to musí být hrozně fajn v provozu, brzdit "potichu- rekuperací. Nebo se při tom rozsvítí brzdovky?

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: DeeJay <deejay na email.cz>
To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Sent: po, 01 bře 2021 12:01
Subject: RE: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Ahoj, máme Konu s 3f nabíječkou 11kW

Jezdí s tím manželka cca 80km denně, nabíjíme obvykle v práci do 80%, nabíječku mám i doma bez speciálního tarifu (nechce se mi předělávat rozvaděč i když na to časem dojde)
Pokud mohu, auto si také vezmu - od prázdnin máme najeto cca 16tkm (za garančku si Hnujdaj vzal 5tisíc za nic :-(
Rychlo nabíječky u cest obvykle nepoužíváme, nejezdíme víc než 400km na zátah.
Je to malé svižné autíčko nízkým těžištěm, které natrhne prdel nejednomu "vytuněnému" Golfu nebo Oktávce.
Měl jsem strach jak si na to manželka zvykne, ale bylo to jako by obula vlastní boty a myslím, že by už neměnila - rekuperace nastavená na max. auto se v podstatě ovládá plynem, akorát na křižovatce se musí dobrzdit, nebo použít levé pádlo a auto úplně zastaví. V zimě samozřejmě bojujete s dojezdem víc, na baterce se to podepíše, ale vzhledem k tomu, že nevyužíváme maximálního dojezdu tak to zase moc nevadí.

Fajn je ovládání auta přes appku - nahřátí, chlazení atd... funguje to, ale poněkud kostrbatě, appka je pomalá ovládání šílené. Můžete sice zapnout topení, ohřát okna a volant, ale nemůžete ohřát sedadla a co si budeme říkat, kůže studí do zadku i když je v autě teplo. Zapnout si to musíte ručně až nasednete. Rovněž doba topení chlazené je omezena na několik minut, takže to musíte zapnout několikrát po sobě - některé nelogičnosti prostě nepochopíte, namátkou jen natrvalo zapnuté hlídání v pruzích, takže to tahá za volant, musí se vypnout pokaždé po nastartování.
Levný plastový vnitřek byste rovněž u auta s cenovkou na 1M zrovna nečekali - ano je to proto, že vychází z levné spalovací Kony. Nicméně myslím, že už je to zase o trochu dál a nový Ionic 5 bude super.

Jezdím rád jak dýzlovým Passatem tak elektrickou Konou - ale jako u všeho jsou na světe 2 tábory lidí, kteří by si navzájem nejraději vyškrábali oči :-) Však to znáte, větší hnus než dýzl není - smrdí to, kouří, rakovina všude, zabíjí to koťátka, všichni umřeme vs. hned to shoří, nikam to nedojede, výfuk to má v Prunéřově, nedá se to uhasit a všichni umřeme.

Dále na mám na firmě elektrickou dodávku od Nissanu - to se s Konou nedá srovnat, jak nabíjením - pouze 1f, tak dojezdem či výkonem ale máme ji 2roky, kolegové na to pi*ovali. Ale nakonec jezdí každý den těch 100km

Nakonec kolega provozuje Teslu Model 3 - hele není to špatné, ale moje nové auto bude dýzlová V6 :-)

Vše má své pro a proti, když bych nebral v potaz cenu tak pro člověka který má kde dobíjet a parkovat je elektrické auto dobrá volba, pro člověka ze sídláku, který nemá ani kde zaparkovat je to naprd.

Jara