Mobilní aplikace pro ověřování/správu Covid-certifikátů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červen 30 23:35:37 CEST 2021

Máte na mobilech nainstalovanou aplikaci čTečka nebo jinou pro ověřování
Covid-certifikátů, prosím?
A funguje  vám dobře?

Nejsem schopný tu čTečku rozjet. Mám sice starý mobil (Samsung Galaxy
S3), ale s celkem ne tak starým systémem (Android 7.1.2).
Po startu když má číst QR kód, tak aktualizuje zobrazovaný náhled
rychlostí 1 snímek za 5 sekund. A i když ho při této rychlosti po delším
boji dostanu správně do zorného pole, tak to stejně nenačte.
Na tomtéž mobilu mi funguje několik obecných čteček QR kódu a mnoho
dalších aplikací nad foťákem, takže nějaké HW omezení to není.
Mimochodem název "čTečka" je mimořádně podařený, originální a nápaditý, že.

Zkusil jsem nějakou čtečku Švýcarského ministerstva zdravotnictví. To
Covid-pas načte a zobrazí správné informace. Ale vyhlásí, že je
neplatný, že nesedí elektronický podpis.
To je překvapující, myslel jsem, že to snad bude fungovat v celé Evropě,
včetně Švýcarska.
Nějaká Dánská čtečka to pak načte správně. Ale i tady bych čekal, že na
konci napíše velké zelené OK. Ale ne, jen zobrazí informace.

Mám z toho hodně rozpačité pocity. Furt se mi tlačí na jazyk slovo "bordel".

A doplňující otázka:
Nevíte prosím, jak přimět Google Obchod aby se nesnažil myslet za uživatele?
Když mu dám hledat nějaké aplikace kolem Covidu (v celkem libovolném
znění vyhledávací fráze), tak mi pořád cpe jenom eRoušku a nějaké 3
další aplikace od WHO, které mi říkají, co je to Coronavirus a jak si
mám mýt ruce. Dokonce ani ta čTečka v tom výběru není.
Jak mu mám říct, že nechci jen aplikace "z vaší oblasti" a že kašlu na
nějaký jeho předvýběr?
Ten Google je prostě o tolik chytřejší než já, že už jsme spolu
nekompatibilní.

Děkuji.
PL