Re: Rušení z podsvícení LCD

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Čtvrtek Červen 24 23:05:45 CEST 2021

Tak jsem to rozlousknul. Jenom to shrnu... pískání v reproduktorech
při použití řetězce: LiPol baterie - DC/DC na 5V a vše napájeno z
tohoto měniče - RPi Zero, 5" HDMI displej, audio výstup z HDMI
displeje do PAM8403. Pískání je trochu závislé na jasu displeje
(displej má mikrospínač kde se dá stisknutím volit jas) a zjistil
jsem, že je tam obvod, který generuje cca 21V pro LED podsvícení.

Metodou pokus/omyl jsem našel následující kombinaci kdy už je pískání
prakticky neslyšitelné (ucho musím mít až u repro a mít zesílen vstup
na maximum a to už stejně buď není poslouchatelné vlivem zkreslení
nebo to přehluší zvuk samotný). Navíc na RPi Zero běží Retropie a v
tom většinou 8bit emulátory takže už to samo o sobě nepřináší nějak
kvalitní zvuk (žádné hifi). Takže se dá říci, že jsem se otravného
pískání zbavil. Možná by se to dalo ještě poladit k dokonalosti
nějakým filtrem, ale mě to takto stačí.

Takže jediné co pomohlo bylo použít další samostatný DC/DC měnič pro
audio zesilovač a (to je důležité) nezapojovat do tohoto měniče zem
napájení audio zesilovače (zem si zesilovač vezme z audio výstupu...).
Jedině kombinace těchto dvou faktorů pomohla. Asi mimo použití
izolačního DC/DC nebo audio trafíček (obojí nemám).

MG