presnost DS18B20

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Středa Červen 23 23:01:44 CEST 2021

Mám podobnou zkušenost, tak používám několik fíglů. Už si je nepamatuji
všechny, psal jsem kdysi celou novou komunikaci po 1W protože to co je
na netu je prostě nespolehlivé. Ale hodně důležité bylo nezačít měřit
hned, ale až tak 10 vteřin po přivedení napájení. A pak samozřejmě
samoohřev není zanedbatelný, pokud je to volně ve stojícím vzduchu, nebo
ještě hůře v krabičce s dírama - to je tragédie. Blízkost zdi má též
nezanedbatelný vliv. Pokud bylo měřeno velmi často, mohl po chvíli
udělat 8°C. Zajímalo by mně první měření.

Pokud vás nic nenutí používat 1W teploměry, tak je nepoužívejte. Rada
nad zlato (TM)

Většina světa měří teplotu blbě. Totiž přesněji - úplně blbě. Takže je
jedno co změříte, protože je to určitě blbě taky. Jediné co má smysl je
relativní porovnávání změny. Prostě delta T. Přesnou teplotu si zjistíte
něčím jiným - pokud chcete bez kalibrace, tak PT1000 a vlezete se s
chybou do desetiny v základu. Jde to i na tisícinu bez kalibrace, ale
pak taky musíte vědět, odkud ta platina pochází, neboť každý důl má jiné
stopové příměsi.