Flash ESP8266

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Neděle Červen 20 14:19:43 CEST 2021

Roky jsem si s ESP8266 nehrál. Mám s ním postavené wifi rádio a v
podstatě jsem na něj 5 let nemusel sáhnout. Ale nyní bych chtěl
upravit pár stanic (ty mám pro jednoduchost napevno v kódu) a asi bych
to chtěl trochu dodělat (web rozhraní na úpravu stanic, trochu ještě
odladit chybové stavy). Jenomže už jsem zapomněl jak se ESP flashuje a
od té doby mám také jiný počítač... Před tím než jsem měnil počítač
jsem si udělal zálohu adresáře s Eclipse a adresář projektu (nyní jsem
to zkopíroval zpět do původních adresářů - adresářů stejných názvů,
stejná cesta). Používám tedy Eclipse (je to verze 4.5.0 práve z doby
kdy jsem naposledy ESP programoval, tedy z roku 2016, ale to by nemělo
snad ničemu vadit) a ESP SDK
(Espressif-ESP8266-DevKit-v2.2.1-x86.exe). Eclipse pomocí makefile
vygeneruje soubory 0x00000.bin a 0x20000.bin. Zajímavé je, že před
lety mi to vygenerovalo soubor 0x10000.bin (místo 0x20000.bin). Jak je
to možné a vadí to něčemu? Makefile jsem neupravoval a konfiguraci v
Eclipse také ne. Jediný v čem je rozdíl je použitá verze SDK (před tím
2.0.9, nyní 2.2.1). V makefile mám také komentář pro flash:

c:/Espressif/utils/ESP8266/esptool.exe -p COM4 -b 256000 write_flash
-ff 40m -fm qio -fs 32m 0x00000 firmware/0x00000.bin 0x20000
firmware/0x20000.bin

To by mohlo být správně? Nerad bych špatným flashnutím rádio na
několik dní vyřadil z denního provozu...

Děkuji
MG