Tablet bez baterky

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Sobota Červen 19 14:12:15 CEST 2021

Zdravim,
tak zda se ze uspech. Napred dalsi poznatky:
Minus pol baterek neni pripojeny na USB-GND, ale po pripojeni napajeni USB
je mezi nimi 0V (nelitaji tam mV jako pri nezapojenem), tak mozna pres
nejaky mosfet... Po pripojeni napajeni se na +baterek objevi 4.1V No
kazdopadne mne ty "nespojene" zeme docela rozladily, ale vzpomnel jsem si
na radu p. Fucika ohledne nahrazeni baterky nejaky supercapem par F/6V. Ten
sice nemam (a pravdepodobne bude do tabletu prilis objemny, ale rekl jsem
si, zda mu nebude stacit neco maleho na 'nasimulovani' napeti na baterce a
zkusmo jsem tam dal 470uF (je prilis velky, ale prvni co mi padlo do ruky -
a uspech to byl plny. Po pripojeni napajeni se na displayi ukaze 'vybita
baterka', ktera vzapeti (zrejme jak se nabije kondik) skoci na ~72% a
'nabiji se'. Tablet jde normalne zapnout a funguje. Takze vyhrabu z supliku
nejake male (rozmerove) elyty nebo smd tantaly co tam vlezou a zapojim je
paralelne. Mozna by mu stacilo par uF, ale vic prouzku==vic adidas, a
plocha po baterce je tam cca 100cm2, takze mu radeji poskladam par mF at to
prezije i pripadne glitche v napajeni.
Timto dekuji p. Fucikovi (jak primitivni - ale ucinne, abych citoval
klasika) i vsem ostatnim, kteri radili. Treba se ty zavery meho vyzkumu
budou hodit i nekomu jinemu.
BR,
Marek