Re: Kondenzátory

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 18 13:51:56 CEST 2021

[preposielam]

Ahoj,

Tak pro takove pouziti tam klidne vrazte o neco vetsi kapacitu a nic se
nestane. GME tusim nema 6u8, ale ma 10uF, to bude OK
BR,
Marek

Tak dovolil by som si dve poznamky...

Prva, pokial sa v zariadeni pouziva nejaka harmonicka usmerneneho
signalu siete, tak moze byt problem aj s trochu vacsou kapacitou.
Zmeni sa spektrum... Takze by som skusil pohladat originalnu kapacitu
a originalny typ, ale moje prakticke skusenosti hovoria, ze najskor
ten originalny typ v beznych eshopoch nezozeniete.

Druha poznamka je taka prakticka z navrhu zdrojov. Pokial date
transily a varistory priamo na vstup usmernovaca, tak ked nimi tecu
tie kAmpere pri vyboji, nejaky zlomok tych kAmperov tecie aj z obvodu
usmernovaca, filtracnej kapacity a RLoad. A najcastejsie zlikvidujete
tu filtracnu kapacitu, ktora nie je stavana na takuto impulznu
zataz... Tiez moja prakticka skusenost.

No a mimochodom este tretia poznamka, s kondenzatormi z GME mam
skusenost, ze vydrzia len dva roky. Ale to len medzi recou, aby rec
nestala... GME je dobre akurat na to, aby clovek vedel ake hodnoty ma
pouzivat v CZ-SK regione a vyhol sa tak velkemu sklamaniu z problemov
ci nefunkcnosti obvodu.

A.