televizni signal

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pondělí Červen 7 22:45:59 CEST 2021

Jenom drobnost - je potřeba ten zesilovač v anténě? Zvlášť pokud je na vysílač vidět, tak je tam často spíš na škodu.
Ještě v době analogové televize a polských antén typu síto turbo super max s třístupňovým zesilovačem, který zesiloval snad už od 50 Hz, bylo v místech na kopci, kde je signálu dost, nejlepší řešení, ať se majitel na chvilku otočí, zesilovač na hulváta uštípnout a koax ještě víc na hulváta přímo připojit do antény. Často byl efekt takovej, že najednou přibyli stanice. A my jsme mohli zase chvilku vysílat, než si přišel stěžovat další soused. :-)
Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Monday, June 07, 2021 8:21 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: televizni signal

Ahoj vespolek,

v poslední době se mi začalo dít divná věc. Televize skokově ztrácí signál. Normálně ukazuje signál cca 60% a vše běží jak má, ale občas začne poskakovat 0% - 95%, pak spadne kvalita dekódování na 0% a je po koukání. Dělají to dvě televize dost podobně. V podobné časy to dělají oba kanály, na kterých chytám ČT:
UHF kanál 26 (514MHz)
UHF kanál 33 (570MHz)
Ostatní kanály moc nezkoumám, tam je mi to jedno.

Je otázka, co mohlo být příčinou?
Anténu mám matraci (síto) a zesilovač.
Má cenu vyměňovat zesilovač? Nebo hledat něco v anténě?

Na vysílač mám přímej výhled, ale koukám na něj skrz dráty.

Díky za rady