televizni signal

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Pondělí Červen 7 20:31:32 CEST 2021

Zdroj pro zesilovač je ze STBboxu nebo kalkulačkovej do zásuvky? Začal bych kontrolou. Jmenovité napájení, zvlnění. Při vyschlých kondících možnost zakmitávání zesilovače a totální degradace signálu.
Dále bych se zaměřil na kontrolu symetráku, zase ožrané spoje, nepřizpůsobení a tím kmitání zesu.
pg

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Jindrich Fucik (fulda na seznam.cz)
Datum: 07.06.2021 20:21
Příjemce: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: televizni signal

Ahoj vespolek,

v poslední době se mi začalo dít divná věc. Televize skokově ztrácí
signál. Normálně ukazuje signál cca 60% a vše běží jak má, ale občas
začne poskakovat 0% - 95%, pak spadne kvalita dekódování na 0% a je po
koukání. Dělají to dvě televize dost podobně. V podobné časy to dělají
oba kanály, na kterých chytám ČT:
UHF kanál 26 (514MHz)
UHF kanál 33 (570MHz)
Ostatní kanály moc nezkoumám, tam je mi to jedno.

Je otázka, co mohlo být příčinou?
Anténu mám matraci (síto) a zesilovač.
Má cenu vyměňovat zesilovač? Nebo hledat něco v anténě?

Na vysílač mám přímej výhled, ale koukám na něj skrz dráty.

Díky za rady