Pulzní zdroj s OB2268

Halen halen na seznam.cz
Pondělí Červen 7 19:17:39 CEST 2021

Zdravím osazenstvo,

po dvou letech začal zlobit zdroj koupený na Ali, 15V / 400W. Používám
ho v karavanu v centrální napájecí jednotce. Nyní začal zlobit. Tak jsem
ho kuchnul a evidetně je problém v napájení PWM řídícího čipu OB2268.

http://www.on-bright.com/cn/products/products_OB2269.htm

Na obrázku v odkaze se jedná o větev VDD napájející PWM. Hřejí rezistor
a dioda na pinu VDD pro napájení čipu. Je tam již studený spoj. Oproti
schématu je ještě za filtračním kondenzátorem osazena SMD zenerova dioda
s označením WD (asi 7.5V).

Mám dotaz, jestli je normální, že je deska v tomto místě takto tepelně
namáhaná. Hřeje evidetně resistor a i diody. Odběr čipu by měl být dle
datasheetu max 2.5mA Osazen tam tedy je 34R (paralelně 2x68R/2W) a 2 x
usměrňovací diody na těle něco jako 207, kondenzátor 22uF/50V a ta
zenerka WD.

Ještě jsem neprovedl měření, z jakého napětí se tvoří DC pro napájení,
ale je mi to divné, že to tak hřeje. Přemýšlím, zda zdroj vytunit nebo
radši koupit něco kvalitnějšího. Na první dobrou mne napadlo dát tam
větší watáž rezistorů a rychlejší diody. Jinak nechápu, proč to tam tak
hřeje. Jinak celkově zdroj není špatně udělaný.

Honza