OT: tohle nám opravili naši šikovní elektrikáři

Úterý Červenec 27 23:10:10 CEST 2021

Opravovali jsme naše 25 let staré zařízení na měření NiCd článků. K
vybíjecí zátěži https://vaelektronik.cz/fotky/orig.jpg

1,2V 400A (velké chladiče dole) jsme asi před 15 lety doplňovali
destičku, která umožní krátkodobé zvýšení proudu na 800A pro měření
vnitřního odporu článku. Je tam impulz 3s a mám dojem, že v původním
zadání bylo víc. Tehdy jsem počítal potřebnou hmotnost hliníku, aby se
během impulzu omezil nárůst teploty cca na 80 st. Po skončení impulzu to
má dost času na chladnutí.

Stalo se, že k tomu někdo připojil článek obráceně, musel rychle
odběhnout a destička mezi tím totálně vyhořela. A takhle to opravili
"naši šikovní elektrikáři". https://vaelektronik.cz/fotky/nove.jpg

Myslím, že jim vůbec nedošlo, k čemu tam ten Al hranolek je. Ale
zajímavé na tom je, že to funguje :-)

Anděl