Prudovy chranic

Zdenek zdej na atlas.cz
Úterý Červenec 27 13:25:11 CEST 2021

Nám proudový chránič vyhazoval frekvenční měnič s filtrem na vstupu. Předpokládám, že podobný filtr bude na vstupu spínaného zdroje…

Z.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jirka Mww
Sent: Tuesday, July 27, 2021 1:06 PM
To: HW-news
Subject: Re: Prudovy chranic

Tohle jsem tady psal před rokem  - změřil bych, zda není někde jinde v domě svod mezi PE a N :

Udělal jsem zajímavou zkušenost s proudovým chráničem.  Měl jsem v garáži provizorně připojený ovladač na vrata, tak že zásuvka visela na kabelu ze stropu.   Rozhodl jsem se, v rámci dodělávek detailů, tu zásuvku pevně přidělat na strop, jak to dodavatel vrat předepisuje.

Vrata jsou samozřejmě přes 3F proudový chránič společně s ostatními normálními zásuvkami

v garáži ale mají vlastní jistič.  Vypnul jsem jistič od vrat a normálními stranovými  skřípačkami ustřihl kabel  k té visící zásuvce.  Pak jsem do jiné normální zásuvky zapojil vrtačku, že budu vrtat do stropu díry pro hmoždinky. Vrtačka je plastová a nemá přívod ochranného vodiče.  Jakmile jsem vrtačku zapnul, vyletěl proudový chránič.  Myslel jsem, že mi vrtačka odešla a přinesl jsem jinou , chránič vyletěl taky.  Zkusil jsem obě vrtačky na jiném obvodu a tam obě normálně fungovaly.  Dost dlouhou jsem přemýšlel, co se asi mohlo stát, když ty vrtačky jsou obě  bez ochranného vodiče.  Pak jsem na to přišel :  Při přeštípnutí kabelu k té visící zásuvce se propojily ( asi jen lehce ) nulový a ochranný vodič ( zelenožlutý a modrý ) a přestože byl jistič vrat vypnutý, stačilo toto spojení na vybavení společného 3F chrániče . Když jsem  kabel odizoloval a dráty oddálil, bylo po problému.

Ta elektřina přináší pořád nějaká překvapení.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW