Re: komunikační prijímač z Ali

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Pátek Červenec 23 23:23:09 CEST 2021

Náhodou jsem si docela hezky početl.
Ač jako profesionál jsem makal na slušných výkonech a to i kdysi na
radioamatérské stanici bo sloužila státu.
Tak doma jen QRP a jen tak pro zábavu, žádné závody. QRP transceiver
jsem měl od Standy OK1JR kdysi FGC.
Na konci bylo nějaké KDU :-D
Bohužel jsem tehdy 5 let čekal na povolení náčelníka generálního štábu a
protože o tom
nic nevěděl tak mi nepovolil navazovat spojení se zahraničím. To bylo
neskutečně směšné bo jsem dělal spojení po celém světě a třeba i vládní
letku, zahraniční mise od první války v Iráku a tehdy první spojení
ještě ze Saudské.
Jen tak ze srandy jsem to byl já kdo přijímal tady před 25/26 lety na
zemi zprávu
o prostřeleném letadle s ministrem Baudyšem a zajišťoval jsem hasiče a
záchranky na letišti.
Asi tak před třemi roky jsem jel s jedním taxikářem a ten mi říkal, jako
záklaďák jsme to letadlo tehdy s bráchou
čistili :-D
Jednou jsem dělal průzkum pásma a chytil jsem si chlapíka z Nového
zélandu a ptal se mně co máš za výkon a anténu.
No nemohl jsem říct nic jiného než 100W a dipól.
Ozvalo se Hi hi hi s tím tvým dipólem a 100W jsi nejsilnější stanice na
Novém Zélandu.
No byla tam směrovka a 2,5. Tedy jenom 50%. No, kdybych tam dal
Poděbrady tak tam bylo 50.
Ale to ne ne ne ...
Tak když jsem nepoučil, tak možná snad pobavil.
Když dá zdravíčko tak v Holicích naviděnou.
Jindra OK1FJP