[OT] Bojler s TC

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Středa Červenec 21 21:12:01 CEST 2021

HMMM.

Mne nejak nefunguje fyzika voci reklamnym materialom ( nic neobvykle ... ),
alebo som zrychlenym prehladom preskocil nieco dolezite.

...Tepelné čerpadlo odebírá energii vzduchu z místnosti, ...
... dběrem tepla je okolní vzduch v instalační místnosti ochlazen o 1 °C až
3 °C ...

VEEELLLMMMMIII zjednodusene:
Napriklad :
https://www.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/38-fyzikalni-hodnoty-pro-suchy-vzduch-pri-tlaku-100-kpa

hustota vduchu je cca 1 kg/m^3
merna tepelna kapacita vzduchu je cca 1010 J/kgK
merna  tepelna kapacita vody je 4200 J/gkK

Ak chcem ohriat 1 liter vody o 1 stupen, tak musim ochladit cca 4.2m^3
vzduchu o 1 stupen.
Ak chcem ohriat 100l vody z 12 na 42 stupnov, teda o 30 stupnov, tak
potrebujem
ochladit cca 12600 m^3 vzduchu o 1 stupen, alebo cca 4 000 m^3 vzduchu o 3
stupne...
Ten bojler treba umiestnit do hangara, alebo do prievanovej stodoly s
otvorenymi vratami ?
Alebo robim niekde radovu chybu v pribliznom ratani ?
Tepelne cerpadlo teplo "nevyraba", ale hlavne "premiestnuje", aj ked
zaratam faktor 3, tak som niekolko radov inde.
Jednotlive miestnosti v domoch maju radovo tak 20-50 m^3 celkovy objem

Namiesto klimatizacnej jednotky v podkrovi v slnecnom lete by som si to
mozno vedel predstavit, ale muselo by to schladit miestnost aspon o 15
stupnov
a byt pritom velmi malo hlucne.
;-)

Dodo

st 21. 7. 2021 o 20:40 Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
napísal(a):