Re: Náklaďák vybíjí aku

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Pátek Červenec 16 16:43:07 CEST 2021


ta odbočka u baterek je u olova dost průšvih. Celkem běžně se dávala 
odbočka (i když by se to taky nemělo) 24V na 90V baterce na diesel 
lokomotivách, kde byly NiCd startovací baterky. Ty mají při napětí, na 
které se omezuje dobíjení, poměrně velký proud a napětí na článkách se 
tím vyrovná. Na odbočce byla běžně vysílačka a občas si tam fíra 
připojil ledničku. Jenže pak se místo NiCd baterek začaly dávat olověné 
gelovky. Ty mají velmi nízké samovybíjení a kde ještě neměli měnič 
(protože je tam sice předepsaný, ale dávat ho tam budou až někdy), měli 
problém. Dva 12V bloky vybité a ostatní přebité, což je u gelovek taky 
problém. Z baterky se ztrácí voda, kterou tam už nikdo nedoplní.
U náklaďáku sice budou nejspíš baterky, které se dají dolít, ale i tak. 
Ale pokud měnič bere 1,5A i bez zátěže, možná by byla lepší ta odbočka a 
druhou baterku zatěžovat balancerem. Nebo nějaký lepší měnič.

Anděl

Dne 16.7.2021 v 15:49 Zdeněk Aster napsal(a):
> Jo a ještě jedno info, ale to berte s rezervou. Mám pocit, že tam bylo 
> i jedněch 12V braných z prostředku
> baterek, takže je to celkem slušně rozjíždí mezi sebou pokud to dlouho 
> stojí, ale nejsem si tím jist.
> Jestli to nebyla myšlenka jak se zbavit měniče za cenu tohodle... Fakt 
> už je to pár let, ale vím že to byl
> opravdu problém to řešit, kolikrát se jelo vyndat baterky nabít a pak 
> je tam vrátit....
>
> Zdeněk Aster
>
> Dne 16.07.2021 v 15:45 Zdeněk Aster napsal(a):
>> Jo jo měli jsme na tom velkoplošnou obrazovku a rozhodně jakmile to 
>> stálo déle tak byl problém a
>> bylo nutné to vypínat odpojovačem. Vím, že to nějak kluci hledali, a 
>> mám pocit, že největší klidověj
>> řrout byl měnič (ale bylo to auto někde z roku 2005), ale pak se to 
>> vzdalo a prostě
>> se lidi naučili to odpojovat, ale jasně občas se stalo, že  to někdo 
>> zapomněl....
>>
>> Ano vlastnost v servise taky pokrčili rameny a řekli, že normální 
>> dopravce s tím jezdí defacto denně
>> a problémy nemá....
>>
>> Zdeněk Aster
>>
>> Dne 16.07.2021 v 14:33 Jiří Majzlík Nemeček napsal(a):
>>> Díky za inspiraci, měnič ještě prověřím. Myslím, že byl na jedné z 
>>> těch pojistek, co jsme vyndavali, ale nedivil bych se, kdyby tam byl 
>>> zašitej ještě jeden.
>>>
>>> Ale říkáte, že Vám Iveco dělalo to samé? Je teda možné, že to není 
>>> chyba, ale vlastnost...
>>>
>>> Jirka MN
>>>
>>>
>>>
>>> Dne 16.07.2021 v 13:47 Zdeněk Aster napsal(a):
>>>> Jestli nebude problém v měniči.
>>>> Mám pocit, že tachograf jen na 12V.
>>>> A určitě tam někde měnič ze 24V na 12V (kvůli rádiu cigareťáku a 
>>>> právě snad i tachografu) a
>>>>  dost často mívá děsnou spotřebu. Zkusil bych jít po něm pro začátek.
>>>> Jinak co jsmě měli Iveco 12t tak to bylo to samé muselo se 
>>>> odpojovat odpojovačem.
>>>>
>>>> Zdeněk Aster
>>>>
>>>> Dne 16.07.2021 v 11:47 Jiří Majzlík Nemeček napsal(a):
>>>>> Dobré dopoledne,
>>>>>
>>>>> řeším problém s menším náklaďákem Iveco, který vybíjí aku. I když 
>>>>> je auto v klidu se vším vypnutým, bere z baterek 1,7 A a to mi 
>>>>> přijde strašně moc. Jsou tam sice 150 Ah, ale když někdo zapomene 
>>>>> vypnout odpojovač, za pár dnů už nenastartuje a protože pár 
>>>>> takových cyklů už proběhlo, baterky jsou po třech letech KO.
>>>>>
>>>>> Zkoušeli jsme vyndavat pojistky, ale spotřeba +- pořád stejná. Prý 
>>>>> se to tak chová už od začátku (auto je staré ty tři roky). Vše je 
>>>>> tam původní, dodělávaná byla jen hydraulická ruka, ale v autoriz. 
>>>>> servisu (vím, že to nezaručuje, že je to udělané dobře...)
>>>>>
>>>>> Při vypnutém odpojovači bere cca 50 mA, je tam tachograf a cívka 
>>>>> relé, které signalizuje rozpojený odpojovač. To mi přijde normální.
>>>>>
>>>>> Než se pustím do odpojování řídící jednotky a dalších šíleností, 
>>>>> chci se zeptat - je u náklaďáku (cca 7t) normální klidová spotřeba 
>>>>> 1,7 A? Kdyby nic jiného, někde tam bude topit 40 W... (Škoda, že 
>>>>> nemám termokameru!). Zatím jsem se vrtal jen Tatrách, Liazkách a 
>>>>> podobných kusech, tam je klidová spotřeba prakticky nulová a 
>>>>> odpojovač spíš jen pro bezpečnost.
>>>>>
>>>>> Díky za jakékoli postrčení.
>>>>>
>>>>> Jirka MN
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list