Soutěž - RERTO Magič - inspirace na větráčkové chlazení

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Čtvrtek Červenec 15 01:35:31 CEST 2021

Dobrý den,

zas jednou mě políbila múza a tak jsem namaloval takovýhle větráčky -
vykuchal jsem jich několik z vyhazovaných serverů. Nejvýkonnější má
2,48A, ten tam asi dávat nebudu, to je jak letadlo.

Na výstupu jsou usměrňující lamely proti víření (aby to foukalo rovně
paprskem - některé větráky je už mají v sobě), na vstupu lamely
kompresoru, ale jen možná, protože hvízdá a když se dá dál než na těsno,
tak sice nehvízdá, ale zas moc už nefunguje, tak buď nedávat, nebo
odladit mezeru. Ještě je možné tam dát paralelní zpožďovací linku TML na
otočení fáze, ale dali tomu jiný tvar a říkají tomu vznešeně jinak by
nedostali granty - https://www.thingiverse.com/thing:3575092

Má to 2 zvenku přístupné držáky na 18650 (nemusí být použité na napájení
větráků), větráky (čtyřdrátové) jsou řízené PWM
(555/40106/4093/LM358...arduino) - ale upozorňuji, že některé umí i
analog, nutno vyzkoušet předem. Pokud PWM nemají, tak si ho tam doděláte
s mosfetem, nebo můžete řídit stepup římo potenciometrem děliče, výpočty
na ty levné číňany mám doma v sešitě.

Větráčky jsou oddělitelné, přichycené svislým zasouvacím zámkem do V,
prostor na zamuchlání drátů ve středním těle "HIFI soustavy".

Pokud použijete step-up, napětí mu dáte tak aby ho větráky neshazovaly,
nebo použijete 2 stepupy, pro každý větrák zvlášť. Ze zkušenosti s
paralelním během větráků, doporučuji 2 stepupy, každý nastavený na jiné
napětí kvůli rozdílovým otáčkám větráků - je to pak někdy pěkný rachot.

Fantazii se meze nekladou, takže tam může být i BT repro nebo MP3 modul.
Napájení a nabíjení si vyřešte jak chcete.

Nezapomeňte se pochlubit výsledkem. Odměna v soutěži je to, že máte svůj
parádní kousek RETRO větráků :-)

JL