Pozar strechy se solary

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Červenec 13 11:59:08 CEST 2021

Dne 12.7.2021 v 19:16 Petr Zahradník napsal(a):
> Ještě že nejsem hasič a nemusím řešit problémy, jestli hasit solární panely, nebo ne. Nicméně, já bych zavedl nějaké robotické hašení. Nikdo by se ničeho nedržel a hasiči by byli někde opodál s ovladači. Do jaké míry je to reálné teď, to netuším, ale v budoucnu to jistě reálné bude. Protože nejsem hasič, tak netuším, jestli dovnitř budovy také někdo leze v době, kdy tam stříká voda, ale to už neřeším.

Drony na výškové budovy budou brzy asi běžné, ale tady se bavíme o
rychlém požáru rodinného domu, kde HZS (profíci) mají dojezd kolem 20
minut a to může u některých typů požárů znamenat konec. Dobrovolní mít
drony nebudou, byť by se mi to asi dost líbilo.

Robotické hašení bude asi fajn, ale jako se vším: Za určitých podmínek.
Vezměte si současnou situaci. Dneska k velké části paneláků hasiči ani
nedojedou kvůli zaparkovaným plechovým miláčkům. Pak žádná moderní
technika nepomůže, když musí řidič urážet zrcátka, aby projel.

https://www.hzscr.cz/clanek/take-ve-vlasimi-a-benesove-meli-hasici-pri-testovaci-jizde-problemy-s-prujezdem-ulic-aktualizovano.aspx

Osobně vidím cestu spíš v definici jasných předpisů pro FV elektrárny.
Mám za to, že by na to měli tlačit majitelé těch elektráren, protože
jinak to budou časem řešit pojišťovny.

A ano, v budově někdo je, když tam stříká voda. Zásahů, které jdou
provést zvenčí, není mnoho.

Standa