Linux hotkey

Luboš Rückl lubos.ruckl na gmail.com
Pondělí Červenec 12 18:58:07 CEST 2021

Já si už několik dní hraji s něčím velmi podobným.
Rozdíly tu ale nějaké jsou:
1) Mám Orange Pi
2) Používám Python

Pro Python existuje populární knihovna RPi.GPIO (
https://sourceforge.net/projects/raspberry-gpio-python/).
Já samozřejmě používám klon OPi.GPIO (pro Allwinner H6 jsem si ho musel
dodělat, existoval jen pro 32-bitové Allwinner SOC).
Obsluha tlačítka je řešena pomocí eventu a callbacku a podle mých
zkušeností to funguje velmi spolehlivě a zátěž procesoru je minimální.
Vzhledem k tomu, že kód je otevřený, asi by bylo možné se inspirovat, jak
je to udělané.

Na simulaci stisknutí písmene na klávesnici používám další knihovnu:
python-evdev (https://github.com/gvalkov/python-evdev).
Funguje to také krásně.

Vše co jsem popsal jsem posléze vyzkoušel i s RPi4 a funguje to stejně
dobře jako s Orange Pi.
V případě zájmu mohu poskytnout další podrobnosti či přímo kód.

--
Luboš Rückl