Re: Jak nejlépe pøevést 0-20A na 0-10V

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Červenec 3 08:36:00 CEST 2021

Myslím, že to bude stačit. Já dnes v noci měřil zpětný proud. Mám tři
kolektory v stringu a 4 stringy. Kolektory v noci dávaly asi 3V. Nicméně
pokud jsem na ně dal 50V, tekl zpětný proud 2,2 mA. Takže jsem zbytečně
plašil, ten zpětný proud je zcela zanedbatelný. Možná to dokonce jsou
jen nějaké svodové odpory, nakonec to odpovídá odporu asi 20kO. Ty
panely zřejmě mají vestavěné diody, jinak si to neumím představit,
protože když jsem si dříve hrál s malinkým 2W panýlkem, tak ten měl
zpětný proud značný.

Martin Záruba