[OT] brzdove desticky na kolo

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Čtvrtek Červenec 1 23:26:07 CEST 2021

A není čirou náhodou levnější+ekologičtější jezdit autem se spalovacím
motorem? Kdysi to prohlásil Klaus, no pak jsem vzal kalkulačku.... a
přestal se mu blbě smát.Totiž všechno se dá převést na cenu za kWh.
Jídlo, věci, služby, všechno. A ta přepočítaná kWh v té době vycházela
asi na pětikačku, dnes by to bylo asi víc. Pokud je energetický zdroj
levnější, je ekologičtější. Pokud je dražší, je neekologický. Pokud
cestou autem se spotřebou 1,5kč + 1kč amortizace + 0,5kč servis a pneu,
jedu 20km, vyjde to na 60kč, čistá spotřeba 30Kč.

Tak a teď si pojďte spočítat to kolo. Čistě energeticky, za 1h spálíte
třetinu denního standardního příjmu z jídla. Nejezdíme jak důchodci v
okolí Pardubic, tak to vychází na 3600kJ/h aby se to dobře počítalo bez
kalkulačky. Tak a kolik stojí třetina celodenního jídla, má to
ekologický smysl, jet na kole těch 20km? Kolikže dáte za "palivo" za
měsíc pro trasu 20km? Auto vs třetina jídla? A to jsště nadržuji tomu jídlu.

Jsem zvědav, kdy rudohnědozelení piráti zakážou jezdit na kole že se moc
prdí z jídla, které se sní navíc.