RE: Jak nejlépe pøevést 0-20A na 0-10V

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 1 23:18:32 CEST 2021

Dovoluji si upozornit, že pro offset je důležitý konec s nižším napětím a to je zde 0,5 V, takže na 10b se musíme dostat rozumně pod 0,5 mV.

PH

Od: Jan Waclawek
[preposielam]

Dobry den,

myslim si, ze v principe mate dva problemy. Jeden je mensia
strojarina, na 20A bude treba uz trochu silnejsi drat... Druhy je
snimacia elektronika s jej problemami.

Myslim si, ze vyrobit zaporne napatie pre OZ bude lahsie, nez urobit
mechanicky spolahlivy a odolny bocnik z na to urcenych malych
Kelvinovskych odporov...

A este mate otazku striedaviny v tych vasich paneloch. Pri zmenach
osvetlenia radovo minuty by mal vyhoviet kazdy oz, horsie to bude ked
sa zmeni smer prudu cez clanky z kladneho na zaporny...

A poradit Vam vhodny operak bude trochu problem, pretoze ste nedali
dost vstupnych udajov. Ale nieco ste uz predsa len spomenuli,
rozlisovacku 10 bitov, to je pri 10V 10mV takze ofset a drift par mV,
rail-to-rail, a naklikat to do Farnellu uz snad problem nebude. Moj
tajny tip je nieco od MAXIMa, robili take vselijake speciality, takze
by sa mohlo najst aj nieco pre Vas.

A.

Potøeboval bych údaj o proudu ze solárnch panelù dostat na 0-10V pro
PLC. Je mi jasné... Malý rezistor v serii a napìtí zesílit OZ. Jenže -
pol panelu je spojen s - polem PLC. Nechce se mi vytváøet záporné napìtí
pro OZ. Existuje typ, který funguje od 0, popø. by pøipouštìl i záporné
napìtí na vstupech vzhledem k napájení? (zpìtný proud)