Re: Jak nejlépe převést 0-20A na 0-10V

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 1 17:13:49 CEST 2021

Trochu problém je, že nevíme jaké jsou na to další nároky. Když se tam dá
trimr na offset, půjde to určitě s TLC271 a asi i s tou 358. Oba ovšem mají
offset v řádu mV. Řešení je buď trimr, nebo neinvertující zapojení s posunem
do +, kdy se 0 nakalibruje v softwaru.

Nejméně opruzové by bylo použít jiný OZ, který umí (p)od 0, umí nad 10 V a
má patřičně malý offset. Zvládl by to třeba OP777, ten má i garantováno "no
phase reversal". Ale je celkem drahý. Což je ale všechno okolo PLC, tak by
to vadit nemuselo:-)

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>Pardon, možná máte pravdu.
"Já to sice v jedné aplikaci zrovna pro podobné měření mám nasazené, ale
je možné, že je tam i záporné napájení. Schema teď nemám po ruce.
Každopádně ale operáků s rail dole od nuly se určitě najde dost.
A on i ten nejobyčejnější LM358 by se po nějaké kompenzaci zřejmě dal
použít. A je skoro zadarmo. Navíc ho bude mít skoro každý bastlíř v
šuplíku, takže snadný experiment.

PL

"