RE: Částečně OT: Skener diapozitivů a negativů

Zdenek zdej na atlas.cz
Čtvrtek Leden 28 17:35:22 CET 2021

Zkusil jsem ještě naskenovat ČB negativ, jestli to nebude lepší. Závěr je, že nebude. :-(
Jednak to podsvětlení není ani zdaleka homogenní, střed je znatelně světlejší, jednak je tam nějaké automatické nastavování citlivosti, které je spíše na škodu.

Zažil jsem ještě dobu, kdy se fotografie vyvolávaly doma. Pamatuji, jak bylo pracné zbavit se veškerého prachu mezi žárovkou zvětšováku a fotopapírem. S tímto skenerem je to podobné s tím rozdílem, že je dovnitř špatný přístup štětcem. A když už mám vnitřní sklo po několika minutách boje téměř čisté, stačí vložit rámeček s negativy a prach tam je znovu. Uznávám, že na tohle nemám trpělivost. :-(

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Urbančík
Sent: Thursday, January 28, 2021 8:57 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Částečně OT: Skener diapozitivů a negativů

Na negativy jsem používal Epson V350 photo. Kvalita dostatecna a urcite o hodne lepsi nez ty kamerove scanery.
Nejhorsi je ten cas co to bere. Ted ma Epson novejsi rady kde se neposouva film v podavaci a jdou vlozit dva pasky.

Pripadne zabrousit na ebay a koupit třeba starsi scaner negativu nikon coolscan.

Pavel