OT: Podvodne kradeni kreditu

Stanislav Svoboda 7009 na seznam.cz
Čtvrtek Leden 28 14:56:16 CET 2021

Dobry den,
dnes se mi stala takova nehezka vec - na O2 kartu (ta datova 100GB/300,-)
prisla SMS, ze "jste odsouhlasili platbu pro GamesHub ve vysi 99,00 CZK za
Nejlepsi online hry..." Samozrejme zadny dotaz jestli chci/nechci, kredit
strzeny, v nastaveni tel. cisla "platba pravidelna" a hlavne nemoznost
deaktivovat m-platby (mimochodem ani drahe hovory ci premiove SMS/DMS).

Pan na podpore mi sdelil, ze to nejde pres O2, ale ze to je treti strana a
ze mam zrejme trojana v telefonu, ktery posila SMS skryte. Pry ze mam
vyhledat tu sluzbu a odhlasit se z plateb. A factory reset. Hm, pri hledani
"GamesHub" vypadlo x odkazu, takze netusim, jak (a kde) se odhlasit.

Tak jsem alespon pozadal pana, zda nemuze deaktivovat ty platby - coz
udelal.

Prohledl jsem opravneni aplikaci (SONY XZ2 s Android 10, manzelka tam ma
akorat zaklad plus nejaky WA, pocasi, Lidl, mapy...), zadna podezrela nema
pristup k SMS ci hovorum...

Mate prosim s podobnou veci nejakou zkusenost? Lze se proti tomu nejak
branit? Nebo zjistit co se deje/delo skryte?

Diky

Stanislav Svoboda