Re: Částečně OT: Skener diapozitivů a negativů

Zdenek zdej na atlas.cz
Čtvrtek Leden 28 08:00:47 CET 2021

Negativy mám nastříhané už dávno kvůli jejich archivaci. Takže mám o problém méně.
V tom ostatním máte pravdu. Kvalita je vhodná tak na náhledy. :-(
Jsem rád, že jste mi to potvrdil. Alespoň s tím nebudu zbytečně ztrácet čas. Kdysi jsem podobně strávil desítky hodin skenováním vytištěných fotografií s tím, že je následně upravím. Jenže se ukázalo, že nekvalitně naskenované fotky už moc vylepšit nejde...
Z.
> Od: "sam.hw" <sam.list.hw na gmx.com>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 27.01.2021 20:30
> Předmět: Re: Částečně OT: Skener diapozitivů a negativů

Zdravim,

 par let nazad jsem si s necim podobnym pohraval (dostal jsem ho darem).
 Vysledek: vratil jsem to - s vrlkou omluvou a vysvetlovanim:
 - skener fajn, pokud chci jenom nahledy pro prehled
 - jakekoliv dalsi zpracovani vsak narazelo na silenou kvalitu
 - musel bych negativy strihat (to fakt odmitam)
 - umel jenom 35mm, stredoformat ne

 mel jsem taky klasicky plosny skener, ktery mel svetelnou nadstavbu a
 ramceky pro ruzne formaty negativu
 casem se vsak poroucel do vecnych lovist (to byl rok cca 2003)

 pak se mi osvedcol postup:
 - klasicka zrcadlovka + makrokrouzek + externi blesk s dalkovym ovladanim
 - negativ do ramecku po tom sekeneru a blesk jako protisvetlo pres pazak,
  mirne vzdalenejsi od negativu, at neni videt struktura

 bohuzel mi pak odesel ten vysilac

 kazdopadne:
 - pred kazdym polickem ofouknout od prachu
 - vyvazeni bile delat pro kazdy negativ zvlast (nejlepe podle takove te 'sede' plochy na zacatku)
 - obraz zpracovavat 'dospelym' editorem, nejlepe primo v nejakem raw editoru

 parkrat jsem se pokousel nechat naskenopvat i v labech - vysledek je naprosta katastrofa.
 bud naskenuji male, nebo ulitle barvy, nebo dokonce s pruhama, jak jejich automat neni schopen zpracovat treba modrou , ci sedou oblohu.

 ale jak rikam, na prehle, proc ne, ale zadnou kvalitu od toho necekejte

 Sam