elektricka zatez

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Leden 27 17:43:35 CET 2021

Přesně proto píšu, že s počtem ks se to nemá přehánět:-)

I když třeba s bipoláry to takovej problém není, to mi chodilo i s 50 ks, ale těch je potřeba zbytečně moc a navíc neumí tak malá napětí.

U FETů velmi záleží na dynamických vlastnostech operáku, je to trochu loterie. Hodně pomůže simulovat. Hint: Když je simulace podezřele pomalá, nemá cenu čekat, určitě je to blízko hranice rozkmitání:-)

Např. LM358 se rozkmitá hrozně snadno, NE5532 (jestli si správně pamatuju) chodí dost stabilně. Ale při troše snahy to chodí i třeba s LMH6682 a to je pak luxusně rychlá odezva. U těch pomalejších je dobrý u toho mít nějaké obvody, aby to v krajních stavech neuteklo daleko od provozního Ug.

A ještě poznámka k mému tipu 1: Kvalitní teplovodnou pastu a žádný izolační podložky.

PH

Od: ok1uga na volny.cz
Já jsem si na tomto nabil ústa. Původně jsem chtěl mít v zátěži 10 tranzistorů paralelně. Zkoušel jsem všechno co mě napadlo. Měl jsem je kompletně paralelně i jsem zkoušel 10x modul proudového zdroje paralelně. Ať jsem dělal co jsem dělal nedokázal jsem zabránit tomu aby se ro rozkmitalo. Když jsem měl těch 10 tranzistorů paralelně dokázalo se to rozkmitat i samo o sobě bez řídícího napětí. Nakonec jsem rezignoval a mám v zátěži 2 tranzistory paralelně. Tak to funguje a nepodařilo se mi to rozkmitat v žádné kombinaci proud/napětí.
Později jsem získal 15kW FETy a mám je doma schované pod postelí :-). Že to třeba ještě někdy zkusím s jedním velkým tranzistorem. Ale nejsou lidi...

> Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
Osobně doporučuji jako základ klasické zapojení proudového zdroje s OZ, MOSFETem a R (ve Vašem případě více T+R paralelně, případně celých menších bloků včetně OZ paralelně). Normálně bych doporučil použít raději nějaké „horší“ MOSFETy s vyšším RdsON, ideálně nějaké co se doporučují do audio zesilovačů, protože se to s nimi chová stabilněji, ale vzhledem k možnosti 0,8 V/100 A bych dal nějaké silnější, ono se to s počtem ks taky nemá přehánět. Hlavní kumšt pak bude vybrat vhodný OZ a správné kmitočtové kompenzace okolo, aby to bylo i s takovými tranzistory stabilní.
Další tipy:
1. Důrazně doporučuji TO247, ne TO220.
2. Promyslet, jaké jsou požadavky co se týče rychlosti změny proudu, PWM apod.
3. V případě pomalejší regulace pozor na správné ošetření připojení tvrdého zdroje vyššího napětí, když před tím neprocházel proud.

Od: martin.hw na seznam.cz
v nove praci mi byl sveren ukol vlastnimi silami vyvinout elektrickou zatez.
Na trhu jich  je spousta, ale v pripade pozadavku 0,8-80V 0,2-100 A, presnost 10mA  se dostavame k modelum kde je vysoka cenam, nemluve ze v nasem pozadavku rizeni po ethernetu je jejich pocet mensi zato vsak jsou vzdy drazsi.
Pri poctu 30 kusu co jich potrebujeme, je vlastni vyvoj a vyroba levnejsi reseni.
Mel jsem nejake zapujcene a skouknul teardown nekolika modelu na eevblog a nez zvolim finalni koncepci pozeptam se tady na nejake doporuceni jakou cestou se vydat ?

Ja jsem vice programator, tak se ted ubiram cestou jakym armem to budu ridit a cim cele ovladat. Z resenim cele vykonove casti nemam zkusenosti.
V pripade ze by nekdo se mel zajem podilet na vyvoji tak se nebranime, stejne je mozne cele reseni udelat jako opensource.
Nechceme na tom vylozene setrit, spise mit vlastni seriozni reseni.