Re: digitální hlavice na radiátor

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Leden 27 00:24:40 CET 2021

> Ahoj vespolek,
>
> manželka došla k závěru, že je potřeba točit hlavicema na radiátorech a
> že by chtěla nějaké digitální.
> Co si o tom tak pamatuji, tak to bývá hlučné a žere to baterky.
>
> Existuje tady někdo, kdo to provozuje a je s tím spokojenej? Nějaký typ
> na doporučení?
> Moje představa je denní a noční režim, ve dne teplota X v noci teplota
> Y, přepnutí v A a B hodin a to je vše.
>
> O cenu mi moc nejde, spíš aby to nějak fungovalo. Vlastní firmvare je až
> v druhém kole.

> [...]

Dobrý večer,

mám doma pár termohlavic z Lídlu (asi 5 nebo 6). Stáří nějakých 6-7 let,
živím to alkalikou z Ikey (asi Varta), baterky měním co 2-3 roky. S
hlučností není problém, mám ji i v ložnici, pravdou ovšem je, že v noci
je teplota nastavená na nějakých 17 stupňů, takže je zavřená a nešmrdlá
tam a zpět :-)
Měl jsem ještě velmi podobný typ od Conrada (myslím, že to byl eQ3), ale
obě jsem vrátil, protože se na nich rozlámaly ozubená kola v převodovce
(doslovně).
Programování funguje asi tak, jak byste potřeboval. Největší problém je
v tom, že čidlo teploty je v hlavici, takže měří teplotu poblíž
radiátoru a ne v místnosti. Dá se to experimentováním jakž takž
nastavit, ale není to ono.
Na rozdíl od ostatních bych uvítal nějakou BT konektivitu plus aplikaci
na programování, protože to je pro mně oser maximální :-) Blbě vidím, ta
hlavice rozhodně není v ideální poloze pro čtení atd. Ještě že to stačí
nastavit jednou před namontováním na radiátor (program přežije výměnu
baterek).

S dovolením bych se ale přiživil na tématu s malou podotázkou, která by
časem mohla být zajímavá i pro Vás - totiž jak řídit proporcionální
hlavice na radiátorech. Samozřejmě, dá se to pojmout jako ON-OFF, ale mě
by spíš zajímala implementace PID regulátoru, zejména nějaké praktické
zkušenosti s určením parametrů soustavy a následné ladění regulátoru.

jf