RE: FTP kabel vs přepětí

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 24 14:23:55 CET 2021

Tak v tom případě je řešení naopak na straně těch stanic a ani moc nestojí:
https://www.mall.cz/elektro-napajeci-kabely/sencor-prepetova-ochrana-ssp-580

Je důležité přes to zapojit napájení, eth i napájení všeho, co je do těch stanic zapojeno, resp. Nesmí bejt žádnej drát, co vede někam daleko a je zapojenej někam, kudy lze uzavřít obvod třeba přes zem sítě, nebo nějakou konstrukci, potrubí, ....

A na druhým koci ten nejlevnější switch, jak už jsem o tom psal.

Obecně je důležité, aby všechny chráněné konce sítě měly uzemnění všech ochran spojené co nejblíž. Tzn. např. přepěťovka uzemněná extra drátem 6mm2 do rozvaděče je super, ale pokud skrz ní zároveň nevede napájení chráněného zařízení, tak už nic moc.

PH

Od: Jiri Foldyna
> Já bych ty kabely z půdy svedl do nejlevnějšího switche někde na půli
> cesty a mezi něj a zbytek baráku dal přepěťovku. Teprve kabel co prošel
> přepěťovkou bych ved do racku. Náhradní levný switch uložit v bezpečné
> vzdálenosti:-)
>
> Jinak teda u těch rozvodů je důležité, aby spolu s ostatními instalacemi
> netvořily smyčky s velkou plochou. Nejlépe tedy rozvádět spolu
> s rozvodem 230 V.

tak on ten switch není až takový problém, ten bych zvládl. Mi jde taky o
ty stanice, co k tomu budou připojené na druhém konci kabelu,
předpokládám, že případné přepětí vzniklé na kabelu spravedlivě osloví
oba konce.
Uvědomuju si, že relativně bezpečné řešení je použít přepěťovku u
zásuvek a do cesty ke stanicím vložit další switch připojený k tomu
prvnímu optikou. Jenže instalace přepěťovky u každé zásuvky není ani
jednoduchá (uzemnění), ani levná. Hledal jsem nějakou přepěťovku do
datové zásuvky, ale nebyl jsem úspěšný.

Pokud jde o smyčky, snažím se, aby ta instalace tvořila spíš stromeček s
větvemi k zásuvkám. Silové rozvody na půdě jsou jen ke světlům a tam
jdou paralelně s datovým stromečkem. Kabeláž pro řízení dtto.