433 Mhz moduly

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Leden 23 20:08:57 CET 2021

Ono to chce ten procesor uspávat, spotřeba není nízká, ale v powerdown módu nejvíc žere stabilizátor. Ty dva dny odpovídají špatnému nebo žádnému uspávání. Já si teď hraju s větším bráškou ESP32 a je to obdobné.
Probudit, nahodit čidlo, odměřit, vypnout čidlo, zapnout WiFi, přihlásit k síti, odeslat data, vypnout WiFi, nastavit timer na probuzení, vypnout.

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: so, 23 led 2021 19:58
Subject: Re: 433 Mhz moduly

O tom jsem také přemýšlel, ale je to veliký žrout energie (na
bateriový provoz). Třeba meteostanice z Lidlu vydrží jet na obyčejné
baterie (stanice s DCF i teplotní čidlo) asi půl roku (jsou to
měsíce). Když jsem zkoušel ESP8266 a odesílat data každou minutu (na
18650 asi 2Ah) tak to vydrželo snad jeden den (už si přesně
nepamatuji, ale dny to nebyly). I kdybych prodloužil interval třeba na
10 minut a dal lepší baterii (dvě paralelně) tak to vydrží tak měsíc
(rozhodně ne měsíce) a to je málo. To bych tak 2x nabil a pak by mě to
přestalo bavit nebo bych na to zapomněl. Myslím si, že pro ten
informační panel s e-ink stačí Arduino Pro Micro (má to minimum
součástek - nemá to třeba USB-RS232 převodník) a ten přijímací modul.
Komunikace proběhne (domnívám se) během vteřiny a je hotovo. ESP než
naváže spojení, než se něco stane... navíc to má i větší spotřebu.