433 Mhz moduly

mpap na quick.cz mpap na quick.cz
Sobota Leden 23 17:57:47 CET 2021

Mám dobrou zkušenost s moduly s Si4463 s SMA konektorem pro externí
anténu, které jako jediné se spojily přes 3 patra. Výsilací výkon lze
regulovat, modul umí RSSI.

Vyrábí se dva typy
https://www.aliexpress.com/item/32892402481.html
https://www.aliexpress.com/item/1005001458407855.html

rozdíl je v absenci přepínače na anténním vstupu/výstpu. Modul bez
přepínače by měl mít horší citlivost, ale z praktických zkoušek jsem
rozdíl nezjistil.

Na co dát pozor je kmitočet krystalu na modulu. V aplikační poznámce
https://www.silabs.com/documents/public/application-notes/AN785.pdf
výrobce uvádí snížení citlivosti osazením krystalu 26MHz určeného pro
moduly na 868MHz a číňan je měl osazené na modulech pro 433MHz.
Reklamace (na ebay) byla úspěšná.

S aplikační podporou neporadím. Nepoužívám Arduino ani RPi.
Silicon Labs dodává zdarma aplikaci Wireless Development Suite 3.0,
která vyžaduje starší verzi .NET Frameworku (pod 4.0 to neběží),
generující zdrojové kódy pro konfiguraci modulu.