W10 a MPLABX kratke info

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pátek Leden 22 19:51:33 CET 2021

Diky za shrnuti.
Po letech jsem se zacal zase vracet trochu vic k elektronice a tohle me tedy uplne nepotesilo.
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Friday, January 22, 2021 5:02 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: W10 a MPLABX kratke info

[preposielam
... ale trocha sa pripojim, nedavno som hladal stary MPLAB IDE, a na MCHP strankach nie je uplne najlepsia navigacia; momentalne toto je funkcny link na stare verzie softwarov https://www.microchip.com/development-tools/pic-and-dspic-downloads-archive
]

Ahojte,

kedze v konfere je stale dost vela ludi, ktori pracuju s mikrokontrolermi od Microchipu a su v poslednom case iritovani tym, ako sa vsetko pokazilo, tak som sa rozhodol postnut sem aspon kratky vycuc na temu co je nove v MPLABX.

MPLABX od verzie 5.40 je 64-bitova aplikacia. Zmenil sa minimalny doporuceny hw na CPU Intel-i5, 4GB RAM a 10-15GB na disku podla naistalovanych typov mikrokontrolerov, 8-16-32bitove. Doporuceny hw je uz Intel-i7 a 8GB RAM.

Dalsou zmenou je ze od verzie 5.40 nie je v MPLABX integrovany asembler MPASM (je to 32-bitova aplikacia a nie je preto kompatibilna a podporovana), a cely balik MPLABX je len vlastne predpripravene trochu lepsie IDE a standalone programator IPE. Aby ste nieco aj skompilovali, je treba separatne naistalovat niektory z kompilatorov XC8, XC16 alebo XC32, alebo kompilatory tretich stran napr. SDCC a ich pluginy. Kompilatory XC su v poslednych verziach uz len 64-bitove aplikacie, takze by s nimi nemal byt ziadny problem. Prislusny typ "noveho" asembleru je integrovany v balickoch XC.

Stare kompilatory PICC a MCC18 uz tiez nie su oficialne podporovane, ale je mozne, ze este chvilu budu funkcne aj v novom prostredi 5.40.
Ak ich chcete ale pouzivat bez zbytocnych rizik, tak je vhodne pouzivat este verziu MPLABX v5.35, ktora je posledna 32-bitova. A snad este nezabudnite si zapnut kompatibility mod pri instalacii.

Dalsou novinkou je skutocnost, teda pokial som rozumel dobre anglictine, ze kompilatory XC vo verzii PRO uz budu fungovat len 1 rok, potom je potrebne zakupit novu HPA s aktivaciou na dalsi rok. Je to taka nova forma predplatenia. Samozrejme mesacne subscription funguje dalej, avsak ako v pripade eagle aj toto zdrazelo. Samozrejme da sa to prezit, ale chce to uz komercne projekty. Na domace bastlenie ale stacia aj tie free licencie.

Snad mi to prepacite, ale chcel som dnes urobit nieco uzitocne, tak som sa s ohladom na aktualne problemy s WIN10 zameral na tychto par noviniek, ktore sa daju vycitat z roznych readme-filov ku mplabx a xc.
Ak to uz vsetko viete, tak sa ospravedlnujem za tychto par zbytocnych riadkov.

A.