RE: RE: OT: zalévací hmota

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pátek Leden 22 16:48:54 CET 2021

Díky, ale zkusím to zdělat bez kovu.
Míra

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Friday, January 22, 2021 1:34 PM
To: HW-news
Subject: Re: RE: OT: zalévací hmota

On Fri, 22 Jan 2021, Miroslav Draxal wrote:

> Mluvil jsem s chlapama z plynárny (Vřesová), kde mají provoz komplet v
> nerezu, a praktici říkali, že nemá cenu ve slabém roztoku NACL
> laborovat s dostupným nerezem na trhu. Prý je nějaká slitina železa,
> nerez, která to zvládá, ale jako obyčejný smrtelník se k tomu
> nedostanu. Finančně úplně mimo.
>
> Slabé roztoky NACL a ještě k tomu když jsou proudí nerezem, tak prý
> jakákoliv malá nehomogenyta v materiálu vytváří malý lokální
> elektrický článek a to jsou ty prorezlé dirky. Časem by se objevovali
> stále častěji. Proto se používá v tepelných výměnících pro roztoky NACL
> [...]

A co pouzit nerez stabilizovany titanem ? Dle :

   https://www.inerez.cz/jakosti-nerezovych-materialu/

je material 1.4571 (CSN 17348,17353, AISI 316Ti) docela odolny, odkazuji se
na nej i u materialu 1.4404 a 1.4435 u kterych uvadeji i morskou vodu.

Trubky z 1.4571 ma Akros :

   https://www.akros.cz/trubky-kruhove-bezesve-mat-1-4571

jsou ale docela drahe a vetsina na objednavku. Ale treba by se dal objednat
jen metr.