Re: OT: zalévací hmota

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Pátek Leden 22 08:03:00 CET 2021

Případně jen dírky zavařit TIGem.

Aleš Procháska

Pokud je ta nerezova trubka OK a ma jen       2 dirky, nebylo by resenim strcit do PVC ten nerez, zalit a nechat       ho v klidu lokalne korodovat? Pripadne sehnat poradnou nerezovou       trubku a bude roky pokoj?

Dne 22.01.2021 v 2:02 Aleš Procháska       napsal(a):
                        Vodou vlnová délka 250 nm ještě projde, ale tím sklem už ne. Takže       jestli bude zvenku na skle zrcadlová vrstva je už jedno. Na tohle       použití bude potřeba trubka z křemenného skla (fused quartz), což       není úplně levná záležitost, pokud se vůbec v takovémhle průměru       dá sehnat.

Aleš Procháska

             Od:            Miroslav Draxal <evik na volny.cz>
                        Komu:            'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
                        Odesláno:            21.1.2021 23:54
                        Předmět:            RE: OT: zalévací hmota

           Trochu to             rozvedu. U bazénu mám slaný systém. Ještě jsem ho doplnil UV             lampou. Něco podobného.

 https://www.bazenonline.cz/bazenove/eshop/14-1-UV-lampy/0/5/280-Bazenova-UV-lampa-40W-pro-bazeny-do-35m3?gclid=CjwKCAiA6aSABhApEiwA6Cbm_-0bjNo_uWH2jN512eNt6Xno1ADGVPKW2Lc4PAxjB59doTttUBB4ihoCIM4QAvD_BwE

             Tak trochu jsem doufal, že ta střední nerezová část vydrží,             i když jsem četl, že někomu to vydrží , někomu ne. Mě to na             dvou místech prorezlo. Je to ale jenom bodové proreznutí,             jinak je to docela netknuté. (Trochu jsem to rozřezal)
             Chci si ji vyrobit z dostupných dílů tlakového pvc. To není             problém. Samotná vypreparovaná UV lampa je ještě vsazená do             takové jakoby veliké zkumavky ze skla, takže když se šikovně             odřízne konec, dá se vlepit do 60 pvc (je to tam přes             šroubení, dál nebudu popisovat). Tu střední část bych rád             vyrobil ze 70 pvc do které vsadím skleněnou trubku, kde             venkovní průměr té sklené trubky nastříkám
 https://activacek.cz/produkt/tekute-zrcadlo-cadence-11366/?gclid=CjwKCAiA6aSABhApEiwA6Cbm_6IKLMwtjZUjxef0VOrRLqIs1-UcQbyLjisb1UFwOW7SfR-OTstRwxoCdagQAvD_BwE

             Už jsem to zkoušel na normálním skle a musím konstatovat, že             po vyschnutí to je k nerozeznání od klasického zrcadla. Na             to ještě nastříkám krycí barvu. Nakonec bych právě rád vylil             tu mezeru mezi pvc a skleněnou trubkou. Koukal jsem třeba na
             https://www.youtube.com/watch?v=Py8EbPFqhSk
             To vypadá dost tekutě, tak to asi vyzkouším s tímhle. Je to             dostatečně tekuté, aby to tam zateklo. To zalití tam bude,             aby se ochránila ta zrcadlová vrstva.

             Ještě se vrátím proč ten zrcadlový povrch. Podle mě se to             dělá z leštěného nerezu právě kvůli odrazu UV paprsků, i             když jsem někde kdysi četl, že uv paprsky vodou prostupují             sotva pár cm. Ale nevím, jestli to tak je.
             Takže asi tak.

             Míra.