Re: OT: zalévací hmota

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Pátek Leden 22 02:02:17 CET 2021

Vodou vlnová délka 250 nm ještě projde, ale tím sklem už ne. Takže jestli bude zvenku na skle zrcadlová vrstva je už jedno. Na tohle použití bude potřeba trubka z křemenného skla (fused quartz), což není úplně levná záležitost, pokud se vůbec v takovémhle průměru dá sehnat.

Aleš Procháska

 Od:   Miroslav Draxal <evik na volny.cz>
 Komu:   'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   21.1.2021 23:54
 Předmět:   RE: OT: zalévací hmota

Trochu to rozvedu. U bazénu mám slaný systém. Ještě jsem ho doplnil UV lampou. Něco podobného.

https://www.bazenonline.cz/bazenove/eshop/14-1-UV-lampy/0/5/280-Bazenova-UV-lampa-40W-pro-bazeny-do-35m3?gclid=CjwKCAiA6aSABhApEiwA6Cbm_-0bjNo_uWH2jN512eNt6Xno1ADGVPKW2Lc4PAxjB59doTttUBB4ihoCIM4QAvD_BwE

Tak trochu jsem doufal, že ta střední nerezová část vydrží, i když jsem četl, že někomu to vydrží , někomu ne. Mě to na dvou místech prorezlo. Je to ale jenom bodové proreznutí, jinak je to docela netknuté. (Trochu jsem to rozřezal)
Chci si ji vyrobit z dostupných dílů tlakového pvc. To není problém. Samotná vypreparovaná UV lampa je ještě vsazená do takové jakoby veliké zkumavky ze skla, takže když se šikovně odřízne konec, dá se vlepit do 60 pvc (je to tam přes šroubení, dál nebudu popisovat). Tu střední část bych rád vyrobil ze 70 pvc do které vsadím skleněnou trubku, kde venkovní průměr té sklené trubky nastříkám
https://activacek.cz/produkt/tekute-zrcadlo-cadence-11366/?gclid=CjwKCAiA6aSABhApEiwA6Cbm_6IKLMwtjZUjxef0VOrRLqIs1-UcQbyLjisb1UFwOW7SfR-OTstRwxoCdagQAvD_BwE

Už jsem to zkoušel na normálním skle a musím konstatovat, že po vyschnutí to je k nerozeznání od klasického zrcadla. Na to ještě nastříkám krycí barvu. Nakonec bych právě rád vylil tu mezeru mezi pvc a skleněnou trubkou. Koukal jsem třeba na
https://www.youtube.com/watch?v=Py8EbPFqhSk
To vypadá dost tekutě, tak to asi vyzkouším s tímhle. Je to dostatečně tekuté, aby to tam zateklo. To zalití tam bude, aby se ochránila ta zrcadlová vrstva.

Ještě se vrátím proč ten zrcadlový povrch. Podle mě se to dělá z leštěného nerezu právě kvůli odrazu UV paprsků, i když jsem někde kdysi četl, že uv paprsky vodou prostupují sotva pár cm. Ale nevím, jestli to tak je.
Takže asi tak.

Míra.