Horkovzduch na odletování

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Leden 19 16:17:14 CET 2021

Zdravím,

sem tam potřebuju odpájet nějaké elektronické součástky a to jak smd tak
tht.

Zkoušel jsem to klasickou řemeslnickou horkovzdušnou pistolí (s
trychtýřem na směrování vzduchu), ale ta je příliš devastující - velké
množství relativně chladného vzduchu ohřívá a taví široké okolí. S ní
nic rozumného neudělám.

Koukám se na Alim a je tam velké množství horkovzdušných stanic s
víceméně totožnou pistolí. Většinou mají v označení 858D.

Např:

https://www.aliexpress.com/item/1005001310074969.html

Pro mé občasné použití (a hlavně nemám stabilní pracovní stůl) by se mi
líbilo něco takovéhohle:

https://www.aliexpress.com/item/32973129657.html

Jsou s těmito nějaké zkušenosti?

Na smd smetí to bude asi nějak fungovat, dá se s tím dolovat i třeba
větší věci - například svorkovnice (3 pin) tht?

Případně čemu se vyložene vyhnout?

Díky

Petr