Re: ALI a ČP

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Neděle Leden 17 15:18:34 CET 2021

Jezismarja...ja nevim co maji lidi za predstavy...

CP nema s Celni spravou nic spolecneho. Kdyz Vam prijde zasilka ze
zahranici posta ji zrentgenuje a pokud vypada, ze prekracuje celni
limit, posle vam posta oznameni o vstupu zasilky do CR (pokud nemate
podepsany souhlas se zastupovanim v celnim rizeni), ulozi ji do celniho
skladu a vyzve vas abyste si zasilku sam vyridil s celnici. V pripade,
ze se nechate zastupovat tak si necha si dolozit zaplacenou cenu vcetne
dopravy, druh zbozi, plnou moc, vyplni za vas jednotnou celni deklaraci
a cele to postoupi do celniho rizeni Celni sprave. To je samostatnej
urad, ktery nema s postou nic spolecneho...CP v tom figuruje jako celni
deklarant. Az to celnici zpracuji, urci clo a DPH a rozhodnou o
propusteni zbozi do obehu posta vam to posle s tim rozhodnutim a jako
doberecne zaplatite to co urcila celni sprava.

Vyclivaci posta 120 je specificka jen v tom, ze tam sedi dve organizace
CP a Celni sprava.

RV