Re: OT Registrace očkování bez pilotního provozu, může za to úředník nebo IT firma ?

AZE aze na seznam.cz
Neděle Leden 17 01:12:03 CET 2021

Napsal jsem "řídit", tím myslím rozhodovat, kdy a kdo, místo té stupidní
registrace. Nepsal jsem očkovat.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Jiri Foldyna
Sent: Sunday, January 17, 2021 12:29 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT Registrace očkování bez pilotního provozu, může za to
úředník nebo IT firma ?

Dne 16.1.2021 v 21:06 AZE napsal(a):
> Nehledě na to, že to celé je totální nesmysl, měli si to řídit obvoďáci,
> kteří svoje pacienty znají a berou za ně nemalé peníze. Jenže to by se
> nedalo tak lehce rozkrádat a uplácet. Dále, ani mobil, ani internet a PC
> dodnes není povinný a nikdo není povinen je vlastnit, což platí zejména
> pro starší generaci. Dnes žije spousta mladších lidí, a hlavně ajťáků,
> zcela mimo realitu, a domnívá se, že všichni musejí těm různým speciálním
> věcem rozumět. Vzpomeňte dále, jak se i samotný Velký kormidelník v době
> zahajování eet veřejně chlubil, že s počítačem neumí, že mu stačí mobil,
> [...]

S druhou částí Vaší poznámky souhlasím.

Pokud jde o názor, že by to měli řídit praktici pro dospělé, tak s tím
nesouhlasím, je to mimo jejich možnosti.
Průměrný praktik (alespoň ze sociální bubliny mé ženy) má okolo 2 tisíc
registrovaných pacientů, z toho tak půlku vidí na prevencích. Že by měl
kontakt na významné procento z nich, aby je mohl na očkování pozvat, tak
to ani smykem. Do čekárny se mu vejde tak 10-20 lidí, počítejte s tím,
že každý očkovaný musí být minimálně 15 minut pod dohledem kvůli
alergické reakci. Nejběžnější ambulantní SW (PCDoktor) pro tyto účely
není zrovna nejvhodnější. Uchovávání a logistika vakcín je kapitola sama
pro sebe. V očkovacích centrech, kde se očkují stovky lidí denně, není
problém s otevřenou vakcínou, když se pár lidí na očkování nedostaví. U
praktika s pár desítkami očkování týdně už to problém je. Pro praktika
není vakcinace jediným zdrojem zábavy, nezapomeňte na kurativu, prevence
a návštěvní službu. Samozřejmě, není to tak, že by seděl v ordinaci
24x7, ale vysrat se na to nemůže. Kdybych chtěl být optimista, tak bych
to viděl tak na 2 hodiny denně, což je 50-60 očkovaných za týden za
předpokladu, že se dostaví většina pozvaných, což taky není zrovna
reálné. Takže kdyby všechno šlo jak na drátkách bez komplikací, tak by
měl někdy v říjnu naočkovaný kmen. Ani smykem. Praktici to můžou
doplnit, ale hlavní úlohu musejí hrát očkovací centra. Někde jsem četl,
jak to dělají v Izraeli, zajímavé. U nás to fungovat nebude, už proto,
že lidi nejsou ochotní přistoupit na takové omezení soukromí, které je k
tomu potřeba, a ani se nedivím. A to pomíjím třeba zkušenosti praktiků
pro dospělé s očkováním, které jsou třeba proti praktikům pro děti a
dorost nebo ambulantním imunologům podstatně nižší.

jf