Re: OT Registrace očkování bez pilotního provozu, může za to úředník nebo IT firma ?

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Pátek Leden 15 20:50:08 CET 2021

Na druhou stranu, kdybych měl naprogramovat cokoliv kolem rodných čísel, tak za chvíli najdu přesnou definici, včetně pre-1954 formátu, čísel arbitrárně přidělovaných osobám s neznámým datem narození, číslem 000 za lomitkem, číslem měsíce zvýšeným o 70 a podobné divné leč platné výstřelky. Například katalog datových prvků ISIN, tam to všechno je. Ostatně jsem to už dřív dělal a takhle jsem postupoval. Ale po bitvě je každý generál, já bych to bral jako ok, že už to funguje a moc se v tom nevrtal, ono by to nevzniklo jednou jedinou izolovanou chybou a něco by se našlo na obě strany :-)

Aleš Procháska

 Od:   Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz>
 Komu:   <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   15.1.2021 20:04
 Předmět:   Re: OT Registrace očkování bez pilotního provozu, může za to úředník nebo IT firma ?

Těžko se to hodnotí. V bankovnictví se "staré" rodné číslo objeví v
systémech jako překvapení tak jednou do roka. Ve smyslu jednou do roka
nějaký systém zhavaruje, protože poprvé dostane staré rodné číslo.

Na druhou stranu by se trochu dalo čekat, že zrovna toto bude jeden z
testovacích scénářů, který zadavatel vyzkouší, protože lidé nad 80 jsou
cílová skupina a dalo by se čekat, že je ta sociálka/zdravotní
pojišťovna zná.
Takže bych vinil zadavatele a ne vývojáře. Pokud tedy vývojář nebyl
archeolog. Kdo z vás ví, jaký je formát rodného čísla pro lidi narozené
od roku 1920 do roku 1946 ha?

Debatovat o tom, že byla použita ne příliš uživatelsky příjemná
platforma, kterou asi vytvářel mobilní operátor pro podporu umírajících
SMS asi nemá cenu.

Konnec konců, také jsem před vánoci absolvoval antigení test.
Registroval jsem se na přesný čas, vyplnil své údaje (adresa, RČ, ...)
Přišel jsem na daný čas a tam fronta lidí, o registraci tam nikdo neměl
ani páru, holka tam zapisovala údaje do DVOU počítačů (jeden pro
nemocnici a druhý pro pojišťovnu) a tak.

Po pravdě, když se mají poslat důchodcům před volbama roušky, tak je
známe, ale pro registraci na očkování nikoli.