WiFi USB pro embeded linux

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Pátek Leden 15 09:14:09 CET 2021

Zdravím

Není linux jako linux, takže nevíme jaké je tam jádro a jestli má
zakompilovanou podporu pro usb wifi dongly.

Ve většině případů se to dá zjistit přečtením souboru
/proc/config.gz

Je to gzipem komprimovaný textový soubor s konfigurací jádra.

Z paměti nevím přesné klíčové slovo, ale bude to něco jako WLAN, nebo
WIRELESS. Tak tam můžete pohledat. U patřičných čipsetů bude řádek buď
zakomentovaný, nebo bude končit y (zakompilovaný přímo do jádra) nebo m
(loadovatelný modul).

Pokud budou všechny čipsety co dokážete nakoupit zakomentované, máte
smůlu a budete si muset jádro znovu nastavit a překompilovat.

Pozor, i přítomnost /proc/config.gz se dá v té konfiguraci vypnout a pak
ani tenhle postup nepůjde.

V onom případě už zbývá jen, podívat se do souborů
ls /lib/modules/verze_jadra/kernel/drivers/net/wireless/
Přičemž verze_jadra je to co zjistíte příkazem
$ uname -r

Ale uvedeným postupem lze najít pouze ovladače zkompilované jako moduly,
ty zakompilované do jádra ne.

Osobně mám zkušenost s tím, že jsem chtěl připojit wifi dongl do svého
vysavače, kde jsem uvedeným postupem zjistil, že má pouze dva ovladače,
podle toho našel dongl (TP-LINK TL-WN823N), ale ukázalo se že mají různé
verze a každá jiný čipset a že mám smůlu. Na raspberry-pi i na ubuntu v
notebooku ale funguje ok. Jen ten vysavač, kam nové jádro nedokážu
dostat jsem nahraný.

Tak třeba jsem pomohl.

JL