Re: 3Dtisk: jak začít ?

Čtvrtek Leden 14 19:45:25 CET 2021

Vítej do klubu :-)

Nejjednodušší tisk je PLA na hladkou podložku. Teploty jsou OK, řekl bych že tiskneš
vysoko a možná na ne čisté podložce.

Jak už psali další, je důležité, aby podložka byla čistá a nemastná. Já čistím IPA,
protože ho mám kýbl, ale lze určitě i jinak. Mezi tiskama pak ani není potřeba
čistit, když se to nepotlapká. Pro PLA není potřeba lepidlo, páska nebo jiná
příprava tiskové plochy. Stačí prostě čistá, bacha na různá voňavá čistidla, ten
parfém navíc a u některých úmyslně přidaná nějaká politůra na ruce můžou způsobit
úplně opačný efekt a bude to držet hůř.

Správná výška pro první vrstvu se kalibruje snadno, jednak je na to kalibrační tisk,
zdehle návod na seřízení s vysvětlením a obrázkama:
https://help.prusa3d.com/cs/article/kalibrace-prvni-vrstvy_112365
a pak taky kalibrovat jde i s normálním tiskem, po zahájení tisku (až doběhne
automatická kalibrace a začne se tisknout ten proužek vepředu) se hned v root menu
objeví položka "doladění osy Z" a tam se dá přímo za chodu doladit výška, aby to
bylo akorát, viz taky https://help.prusa3d.com/cs/article/doladeni-osy-z_112428.

Oproti kolegovi bych radši doporučil začít vysoko a snižovat, tím se omezí riziko
najetí do podložky. Nerovinnost podložky se řeší sama, s tím se nemusí nic dělat.

Jak zrnitý, tak hladký povrch se dají použít asi se všemi materiály, ale snáz jde
PLA na hladkém a PETG na zrnitém než naopak.

PLA tisknu bez límce (brim) a obrys (skirt) mám 1 smyčku a 1 vrstvu, víc u mě není
potřeba. Jen velmi výjimečně dám brim, když by tam byl nějaký ostrý nebo tenký roh /
osten, ale to spíš řeším ručně už při návrhu objektu přidáním jednu dvě vrstvy
vysoké "bambule" jako na šerifské hvězdě. Pravé úhly to nepotřebujou.

D.O.