RE: 3Dtisk: jak začít ?

Tomas Dresler dresler na hw.cz
Čtvrtek Leden 14 18:21:14 CET 2021

Ahoj a gratuluju k tiskarne!

Za prve, ten hruby plat není na PLA vhodny, pouzij hladky. Hruby pouzijes na PETG, které naopak na hladkem drzi jak cert a je riziko, ze při sundani vytisku urves kus tiskove vrstvy.

Za druhé, tu kalibraci osy Z muzes z menu spustit kolikrat chces, klidne pouzij uz ulozenou hodnotu a pokracuj.

O vikendu jsem Prusu po 900 hodinach tisku cistil, tak jsem si tou kalibraci prosel znovu :)

Za treti, PLA je citlive na cistotu platu, takze umej plat jarovou vodou, osus a nezamasti rukama.

Ja jsem snizil během kalibrace trysku tak, ze rozrývala tu strunu na platu a tlacila ji do sirky (stred téměř není, okraje jsou vytlacene ven. Nesmis to prehnat, abys nezajel tryskou do platu!!! Pak jsem Z zvedal, dokud se neudelal hezky tvar a zaroven to drželo i v meandrech.

V mem pripade jsem zacinal nekde kolem -1.400 mm a ted mam Z kolem -1.220 mm. Povedlo se az tak na treti spusteni kalibrace…

Nic vic v tom není :)

Mj. pro bezny tisk u Prusi snizuju rychlost první vrstvy na 15 mm/s, zbytek není kriticky.

Dále teploty platu i filamentu zvyšuju o cca 10 st.C. nahoru nez co ma Slicer v profilu, klidne si uloz vlastní nastaveni filamentu. Konkretne u PLA mam 75/70 plat a 220/215 filament.

U Verbatim bileho PETG, které se mi zda lepsi pro venkovni tisk (stabilni vuci vode, Slunci), jsem na 85/90 a 260/250 a drzi to jak blazen, ale zkus vlastni… Vyssi teploty mají zase problém s tiskem mostu, prilis se prohybaji…

--

S pozdravem

Tomáš Dresler

+420 606 756 606